Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › inte lätt att vara trädgårdsbutik och fb annonsera
- Detta ämne har 12 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
23 oktober, 2012 kl. 10:34 #99025Katrin LundgrenDeltagare
Försökte i dag lägga in denna annons:
Nu har vi halva priset på kvarvarande lökar ( ej amaryllis el vitlök) Lökar (vårblommande) – Gardenhome.se lantlig livsstilsbutik passa på innan de sista tar slut
och det går inte, den är inte godkänd kom ett mail som sa…
”Ordvalen i texten eller rubriken på din annons strider mot våra annonseringsregler. Vi tillåter inte användning av aggressivt, vulgärt eller hotfullt språk. Facebook godkänner inte annonser som förolämpar, trakasserar eller kränker användare. Allt sådant som inriktar sig på en användares ålder, kön, ras, fysiska tillstånd eller sexuella läggning, eller som skapar mycket negativ feedback kommer inte att tillåtas.”
gissar att det är lökarna som är problemet…så nu vete sjutton vad jag ska göra, liksom svårt att undvika det ordet när det är lökar som säljs:D
23 oktober, 2012 kl. 11:02 #154349TomasDeltagareJag tror på att använda ordet lök mer än lökar eller varför inte lite särskrivningar vår lök ar, det tror jag facebook inte förstår sig på. Annars får du använda nån relevant synonym som grävlingsmat eller nåt sånt. Här hemma inhandlades det lök ar igår, de är alla uppätna idag:eek:
23 oktober, 2012 kl. 11:05 #154350Katrin LundgrenDeltagarevårlökar borde gå bra
23 oktober, 2012 kl. 11:12 #154352ortaxDeltagarelökar.. haha i love it.. Roligt att FB inte kan urskilja olika länders uttryck ordentligt, man har ju varit med om liknande i Adwords också, även om det är duktigt irriterande så kan det vara lite småkul ändå .
Jag hade kanske testat med just vårlökar, blomlökar osv
23 oktober, 2012 kl. 11:28 #154353danielanderssonDeltagareEller så är det ”slut” som ställer till det. Otroligt tragisk ”hitta-fula-ord”-motor i vilket fall som
23 oktober, 2012 kl. 11:35 #154354ortaxDeltagare”Nu har vi halva priset på kvarvarande vårlökar ( ej amaryllis el vitlök) Vårlökar (vårblommande) – Gardenhome.se lantlig livsstilsbutik passa på innan de sista försvinner”
23 oktober, 2012 kl. 11:41 #154355BorjeDeltagareJag vet att med adwords kan man få manuell granskning och det skulle ju lösa ditt problem. Har inte använt FB så jag vet inte om de har den möjligheten också.
23 oktober, 2012 kl. 13:01 #154357RobDeltagareÄven Adwords har en massa roliga synpunkter, som på till exempel det svenska ordet ”stanna” som är ett varumärkesskyddat förbjudet dödsord enligt Google. Som tur är kan man begära manuell granskning och få den godkänd inom en dag.
23 oktober, 2012 kl. 13:06 #154358Per NilssonDeltagareKniv och knivar är också förbjudna ord.
Skriver man ihop lite knivord är det inga problem dock (köksknivar, brödkniv).
23 oktober, 2012 kl. 13:13 #154361evomediaDeltagareJag fick inte använda ”Dust It” som är en populär hårvårdsprodukt:P
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.