Startsida Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Försäljning E-butik med stor potential

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Fantomen
    Deltagare

Försäljning E-butik

Har haft en ebutik i cirka ett halvår men kan pga studier utomlands samt tidsbrist inte fortsätta bedriva den. Skall därför sälja.

Namn
    Vi kan av förklarliga skäl (läs googleslagningar på namnet som innebär länk hit, ingen bra pr) inte skriva ut namnet på butiken i tråden utan ber er PM:a för att få det. Namnet har en grym potential och det är i mångt och mycket det som är intressant för köpare. Namnet är inte nischat på en specifik produkt (ex klädshopen,skoshopen) utan all typ av försäljning via internet kan ske. Vid försäljning ingår givetvis alla domäner (2x).

Plattform:
    Butiken är byggd i OpenCart och mycket tid har lagts på att optimera deisgn, seo och betal-lösningar.
    I köpet av butiken ingår givetvis hela designen samt alla moduler samt att vi bistår med flytt till ert webhotell. Den främsta fördelen med en OpenCart-butik är att källkoden är mycket enkel att jobba med men också att den är OpenSource. Det finns dessutom väldigt många moduler att inhandla om man är intresserad

Resultat/Omsättning
    Här kommer kanske den för många absolut viktigaste delen. Vi har bedrivit shoppen som hobbyverksamhet med mycket små medel varför resultat inte får en att rynka på ögonbrynen.
    Vi gör i snitt någon försäljning i veckan just nu men detta är med utan att ha marknadsfört någonting och endast lagt 200 kronor på Adwords-anonser. Potentialen är alltså i vårt tycke helt enorm och med lite större ekonomiska muskler och tid finns det möjlighet att uppnå mycket bra resultat.

Produkter:
    Vi har framförallt sålt billiga, importerade produkter, som kan betraktas som lite häftiga och lösningar på vardagliga problem. Vid köpet ingår tyvärr inte något lager.
    Intresserad? Skicka gärna ett PM för mer information.

Katrin Lundgren
    Deltagare

Ok, vi har här en butik som ska säljas som ingen vill tala om namnet på, med ett resultat ingen vill skriva ut, ej heller omsättningen vill vi tala om, eller vad produkterna säljs för, ca en i veckan. Produkten vi säljer vill vi såklart inte heller berätta vad det är. Men Jäklar vad potential det har för köparen!!!!!

Undrar bara om nu någon ens tycker att de behöver skicka ett Pm efter den uttömmande beskrivningen, jag tror inte det va, det är väl bara att slå till direkt och bjuda en miljon eller två……?

Seriöst det är nog snart dags för lite regler kring försäljningarna, för det här känns som ett skämt. Om vi inte vill ha regler så föreslår jag att minimikravet på säljaren är att fundera över om DU skulle nappa på en annons helt utan information?

danielandersson
    Deltagare

Jag började prenumerera på denna tråd då jag antog att det var en humortråd, som gjorde narr av alla butiker med ”ENORM POTENTIAL”.. är det inte så?

Katrin Lundgren
    Deltagare

@lunarmys 54462 wrote:

Jag började prenumerera på denna tråd då jag antog att det var en humortråd, som gjorde narr av alla butiker med ”ENORM POTENTIAL”.. är det inte så?

Jag hoppas det man jag missade nog humorn för jag tolkade det seriöst jag, dum som jag var:eek:

MemKaw
    Deltagare

Det börjar bli blocket stuket på det hela….Ingen omsättning…STOR potential…Lagt ner mkt pengar och tid….PRIS 1milj..

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.