Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Resultat i serpen

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Alldo
    Gäst

Hej alla!

Har en sak som jag inte begriper just nu. Om jag kollar ett av vårt viktigaste sökord på seoserp.com och gserp.se som visar dessa att vi ligger etta. Jippie! Eller?

Om jag söker själv på G, är resultatlistan HELT annorlunda. Saken är den att jag HAR rensat HELA cachen på alla de webbläsare jag testar. Ändå visar alla sökningar samma resultat i serpen, som skiljer sig från båda länkarna ovanför. Jag är dessutom inte inloggad på G.

Verkligen jättekonstigt?! Någon som vet vad detta kan vara?

Per Nilsson
    Deltagare

Använd alltid inkognitoläge (ctrl + shift + n i Chrome) när du kollar placeringar.

DM:a ordet så kan jag kika om du vill.

@Alldo 54326 wrote:

Hej alla!

Har en sak som jag inte begriper just nu. Om jag kollar ett av vårt viktigaste sökord på seoserp.com och gserp.se som visar dessa att vi ligger etta. Jippie! Eller?

Om jag söker själv på G, är resultatlistan HELT annorlunda. Saken är den att jag HAR rensat HELA cachen på alla de webbläsare jag testar. Ändå visar alla sökningar samma resultat i serpen, som skiljer sig från båda länkarna ovanför. Jag är dessutom inte inloggad på G.

Verkligen jättekonstigt?! Någon som vet vad detta kan vara?

Alldo
    Gäst

@Per Nilsson 54327 wrote:

Använd alltid inkognitoläge (ctrl + shift + n i Chrome) när du kollar placeringar.

DM:a ordet så kan jag kika om du vill.

Perfekt, tack för tipser Per, nu är ordningen ”återställd” :) Verkligen konstigt att jag får samma resultat i Opera, Firefox och Internet Exploader trots attt cachen rensas?!

ortax
    Deltagare

En annan sak är att du tankar ner ”Free Monitor For Google”, inget illa emot Gserp, men har också haft samma problem som du. Det är bättre att ha en egen liten klient på datorn som styr många olika sökord. Är det desutom en ehandel så har du kanske sisådär en 50-150 ord du vill ha koll på, då tar onlineverktyg en ganska beskärlig del av din tid som du kan göra annat på.

Tanka även ner CuteRank, bara gratis för ett konto och du kan ej schemalägga eller så. Men du kan köra en update varje dag och då även se graffer över hur dina sökord har dansat i serpen den senaste tiden.

Jag använder båda som jag skrivet (Oftast samtidigt). När jag sedan kontrollerat så har det bara skillt sig från en placering eller 2.

martinkiland
    Deltagare

När du är inloggad på google (ex gmail) får du ett annat resultat, så räcker inte att rensa chache. Men inkogninto-läge som Per skrev är ett bra tips.

Per Nilsson
    Deltagare

Mycket underskattat SEO-verktyg. Det är gratis och enkelt, men framför allt, resultaten är mät- och uppföljbara.

Jag pratar alltså om Free Monitor for Google.

@ortax 54332 wrote:

En annan sak är att du tankar ner ”Free Monitor For Google”, inget illa emot Gserp, men har också haft samma problem som du. Det är bättre att ha en egen liten klient på datorn som styr många olika sökord. Är det desutom en ehandel så har du kanske sisådär en 50-150 ord du vill ha koll på, då tar onlineverktyg en ganska beskärlig del av din tid som du kan göra annat på.

Tanka även ner CuteRank, bara gratis för ett konto och du kan ej schemalägga eller så. Men du kan köra en update varje dag och då även se graffer över hur dina sökord har dansat i serpen den senaste tiden.

Jag använder båda som jag skrivet (Oftast samtidigt). När jag sedan kontrollerat så har det bara skillt sig från en placering eller 2.

Alldo
    Gäst

Tack för alla svar, mycket uppskattat. Testar båda programmen med framgång :D

För att se resultat med ”egna ögon” blir det numera inkogninto-läge i krååm :)

ortax
    Deltagare

Kul o höra att du är nöjd. Är det fler frågor du har kring SEO och sökresultat är det bara att hojta till :)

DanielKarlsson
    Deltagare

Free Monitor for Google verkar inte finnas för macanvändare. Någon som lyckats hitta?

ortax
    Deltagare

nope finns ej för Mac vad jag vet. Alternativet blir ju då CuteRank för din del. Minst lika bra (och även bättre med graferna). Gratis konto med vissa begränsningar, men du kan göra precis detsamma i CUteRank som i FMFG, dock att du bara kan kolla 1 sajt och spara sökorden, ska du ha fler får du radera det gamla och starta nytt vilket suger enligt min mening. Dock kan du låsa upp allt detta med en mindre summa på $59.95.

FREE Keyword Rank Checker Tool, Check Keyword Position on Google, Yahoo, Bing

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.