Startsida Forum E-handelsforumet Ehandelsnytt Ehandelsnytt #114 – Den digitala världen…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Här får man göra lite vad man vill. Dock inga kattbilder tack.

Katrin Lundgren
    Deltagare

hrmpf, i dag tror jag nån på redaktionen mobbar mig…..
    dock måste jag bara säga, Amazon, snacka om JULHANDEL!!!!!!!

Ja, och så har jag hittat på ett nytt ord, hos mig har jag fredagsehandelsbrevsmys varje vecka :-)

Parvelito
    Deltagare

Ehandelsnytt på fredagar är bra!

Vad gäller de stora amerikanska företagen så skall man betänka att det i USA bor runt 35ggr fler människor än i Sverige. Det är naturligtvis stora imponerande anläggningar de har för sin logistik.

I USA finns det 51 städer med en miljon invånare eller mera. Från de stora New York, Los Angeles och Chicago ned till relativt okända städer för oss som Rochester, Hartford och Jacksonville. Men även de är ju städer som gärna mäter sig med t.ex. Helsingfors eller Oslo i storlek.

Sedan har man ytterligare drygt 300 städer med minst 100.000 invånare. Städer lika stora som t.ex. Göteborg, Malmö och Umeå. 83% av USA:s befolkning bor i en stad med mer än 100.000 invånare. Det här gör att de kan ha en helt OK logistik trots sin enorma storlek, och generellt är det i de mer bebodda områdena betydligt tätare mellan brevlådorna än det är genrellt i Sverige. En bra förutsättning för Ehandel.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.