Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på Homealarm.se

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Jonasi
    Deltagare

Hej alla!

Skulle vilja få hjälp med vår hemsida Larm | Hemlarm | Villalarm | Inbrottslarm | Larmsystem | GSM larm som inte fungerar riktigt som vi önskar. Många besökare men få omvandlingar. Avvisnings frekvense ligger på ca 40%, det mästa går till framsidan. Har försökt att gå igenom vår hemsida en lång tid nu, men jag kan tyvär inte hitta något.

Jag behöver er hjälp med att gå igenom den och se om ni kan hitta något som behöver förbättras eller förändras. Jag hade verkligen uppskattat detta.

All feedback uppskattas!

Tack på förhand!

Richie72
    Deltagare

Konverteringen beror på många saker. Men en sak jag saknar på din sida är organisationsnummer och företagsnamn. När jag söker på allabolag.se på homealarm.se kommer inget upp. Tror det är viktigt med trygghet när man köper larm. Nu känns din sida rätt osäker, kan vara vem som helst som står bakom.

Jag skulle aldrig köpa larm från en sida där jag inte vet vem som är ägare, vilket bolag som står bakom. Ni skriver att ni funnits sedan 2006 men visar inget bevis för det, exempelvis bilder från en butik eller bilder på er själva.

Borje
    Deltagare

@Richie72 53405 wrote:

Konverteringen beror på många saker. Men en sak jag saknar på din sida är organisationsnummer och företagsnamn. När jag söker på allabolag.se på homealarm.se kommer inget upp. Tror det är viktigt med trygghet när man köper larm. Nu känns din sida rätt osäker, kan vara vem som helst som står bakom.

Jag skulle aldrig köpa larm från en sida där jag inte vet vem som är ägare, vilket bolag som står bakom. Ni skriver att ni funnits sedan 2006 men visar inget bevis för det, exempelvis bilder från en butik eller bilder på er själva.

Jag satt precis och skrev samma sak som Richie. Hittade inte org.nummer och företagsinfo på ett enkelt sätt.

Sidan tycket jag är väldig fin och lättnavigerad. Testa och skriv lite mer om bolaget bakom och kanske lite mer om er erfarenhet i larmbranschen.

Parvelito
    Deltagare

Förutom det uppenbara som Richard tar upp så tycker jag att det var lite småjobbigt att titta runt på er sajt. Liten text & dålig kontrast där ni skulle kunna göra det mycket bättre.

Sedan är det en massa fackspråk. ”Home Secure PRO 868 mhz”, förväntas era kunder förstå vad det är, eller lockas de att klicka på det gör att lära mer? Tycker pålästa som vet att det heter 868 MHz att ni verkar ha koll? Svaret är nog nej i bägge fallen.

Det finns en hel del irriterande särskrivningar, stuglarm bör t.ex. skrivas ihop.

Inaktuella kampanjer är ett säkert sätt att fördärva konverteringen. Exempelvis fladdrade det förbi ett erbjudande som gällde i Juni och Juli, det är ju några månader sedan. En kund som ser det får ju uppfattningen att ni lagt ned eller något sådant.

Ytterligare ett tips är att försöka meka till priserna till något som inte ser så udda ut. Istället för 2255kr kan man ta 2249kr, och jag tror att ni på en ökad konvertering tar igen de sex kronorna.

Ert telefonnummer skulle jag sätta uppe i huvudet under betalloggorna, och spalten till höger skulle jag göra mycket mer slagkraftig med t.ex: ”Fem skäl att handla hos oss” och så i en avvikande färg lista era USP:ar: ”Enkel installation”, ”Snabb leverans”, ”Fraktfritt vid köp över 1000kr”, ”Returrätt” och ”Fråga oss – vi kan larm” och så livechatten där.

Just för en larmbutik skulle jag nog också satsa på en trygghetscertifiering, jag har en känsla av att larmköpare mer än andra attraheras av att känna sig trygga.

Patrik Muller
    Deltagare

Jag har tittat på hur du löser betalningarna:

1. Du tar in kortnumret på en http-sida som ligger hos dig. Har du funderat på att använda en hostad betalsida för att öka förtroendet? Din inlösare kan ha synpunkter på din befintliga lösning.

2. Du har en onödig sida efter valet av PayPal och Svea. Kan du ta bort det steget?

3. Har du funderat på att använda Sveas API för att slippa skicka iväg kunden?

4. Vid betalning med Paypal kommer ”Denmark – China Trade ApS” upp som betalningsmottagare. Detta namn tror jag ingen köpare kopplar ihop med homealarm.se

5. Du använder Visas gamla logga på ett ställe. Det är det iofs många som gör! :-)

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.