Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Markandsförings nyhetsbrev – taksam för tips
Etiketter: bedrägeri, marknadsförings
- Detta ämne har 13 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av Carl.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2012 kl. 10:39 #98888SonjaDeltagare
Blev uppringd av ****** från FL-Net AB, SWEDEN; [url]http://www.fl-net.se;[/url]
******** för marknadsföring. Då jag funderade på nya kanaler så accepterade jag utskick till 50000 mail och 500 000 – 1 000 000 kundkontakter för 29 000 kr. Det ingick 4 % klick i de 50000 mailutskicket.
Idag har jag fått faktura på 36 250 kr och idag gick ut annonsen dvs utskicket till 50000 mailadress.
Nu är det kl. 12.15 och jag har fått ett köp på 349 kr. Tror inte att det blir många fler och om det blir det handlar om 5 – 10 köp.
Vad är det här för företag och hur bildar man pris för marknadsföring?
Jag ser redan detta ärende i tingsrätten då det ingick 500 000 – 1 000 000 kundkontakter som heter nu branding dvs visningar.Är kundkontakt = en baner vissning på en sajt?
Jag känner mig som en idiot och ser det som bedrägeri. Hjälp vad gör man?
Har ni några erfarenheter på så sätt? Tacksam för tips27 september, 2012 kl. 11:15 #152791ParvelitoDeltagareMan måste komma med en motfråga, vad trodde du att kundkontakter var? Prenumererar du själv på något av deras nyhetsbrev och har sett hur det ser ut? Har du varit inne på deras sajter?
FL-net är ju rätt (ö)kända, och jag vill minnas jag skrev ett inte alltför roligt inlägg om dem på en epostlista 1997 eller möjligen 1998. Hursom, de har hållit på länge och deras affärsmetoder och resultat av att annonsera hos dem är rätt så erbarmliga. Jag vet inte om du kommer så långt i tinget med dem heller, de har ju levererat det ni kom överens om.
27 september, 2012 kl. 11:26 #152792SonjaDeltagareTack du. Du har rätt säkert.
Nej jag läste inte det som du skrev men det ska man varna överalt om Fl-net värdelösa marknadsföring .
Det är ingen som slänger pengar i sjön.
Ja, jag måste gå ut så misärt känner jag mig.
Tusen tack för att du svarde i alla fal då jag känner mig inte ensam. Må gott!27 september, 2012 kl. 11:35 #152793Richie72DeltagareAlla som säljer marknadsföring oavsett om det är annons i tidning, banner på aftonbladet eller e-postutskick kommer säga att det är en fantastisk marknadsföringskanal. Sedan, när du inte säljer, säger man att det ”bygger varumärke”.
Men du lär dig över tiden som alla andra. De flesta har gjort liknande misstag någon gång i sin karriär.
Det är bara att ta en promenad, skaka av sig det och sen jobba på. Men inte göra samma misstag igen.
27 september, 2012 kl. 11:42 #152794Henrik_GDeltagareOch använda ALDRIG spam som marknadsföring igen. Idag måste vara något rekord i mängden spam vi fått. Extremt irriterande.
27 september, 2012 kl. 12:09 #152799kontorsmagasinetDeltagareNär du blir uppringd av någon marknadsförare som säljer något som du tycker är intressant. Fråga om bolagsnamnet och googla runt lite, då brukar man snabbt kunna se om det är något att ha. Sen är det såklart alltid bra att ha 100% koll på vad man köper, om de säljer 500000 visningar på sina sajter, ta reda på vilka sajter de visas på, vilken CTR man kan förvänta sig (hur många som klickar på deras bannars, 1/10000 är ofta ett snittvärde).
Som de andra har skrivit så tror jag att du får ta detta som lärpengar (kan garantera att nästan alla här på forumet gått på liknande nitar) och istället fokusera på att tjäna in pengarna igen. Tror knappast att du har ett fall som håller i domstol.
27 september, 2012 kl. 12:22 #152805SonjaDeltagareTusen tack ni alla som har skrivit.
Man känner sig inte ensam och dum. Det är väl så som ni säger att bita i det sura äpplet och gå vidare.
Tack för att ni finns!27 september, 2012 kl. 19:22 #152834SonjaDeltagareNu är det kl.21.15 och de 50 000 mail utskick idag gav 2 x 349 kr = 698 kr.
Namnet Smart MailBox från Fl net behöver kallas spam mailbox.Lärpengar!?
Önskar att jag kan hjälpa alla er som har svarat på något sätt i framtiden! Känns mycket bättre på grund av att ni har delat era erfarenheter. Love you5 december, 2012 kl. 11:56 #156652SonjaDeltagareAvvisningsfrekvens 98,76 % från FL-Net. Så bara att ni vet hur mycket ni får för pengarna. Tyvärr, ett av de köpen som jag fick har den kunden sagt att hon inte har fått produkten så vi har skickat om. Sedan har hon igen sagt att hon inte har fått och krävt av Klarna att ta bort faktura samt vi har sänkt priset på denna produkt till 299 kr.
Summa marknadsföring på FL-Net blev ett köp på 299 kr och faktura från FL-Net blev på 36 450 kr.Kan man bli mer bitter och igår fick jag deras ny mail och lovord om deras marknadsföring samt mail att ta bort den här inlägget?
Vill du kasta pengar i sjön så är det ett sätt!!!5 december, 2012 kl. 13:16 #156660Kenan83DeltagareTack för varningen. Kikar på olika markandsföringsalternativ nu och bra att veta vilka man ska undvika.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.