Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Prisjämförelsesajter som pricerunner

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    ekungen
    Deltagare

Hej
    Jag kontaktade pricerunner om att få deras priser och då fick jag svar med att det kostar 2kr per klick och att man måste betala en minimidebitering på 500 kr per månad om kostnaden för samtliga klick skulle understiga den summan.

Då tänker man, varför ska man betala 500kr per månad om man inte får traffik från de? Är de inte säkra på deras tjänst?

Finns det någon som använder sig av Pricerunner eller annan prisjämförelse sajt?

Betalar ni 2 kr per klick och minimumdebiterings avgift på 500kr per månad eller har ni kunnat förhandla priserna?

Uppskattar er hjälp!

Knivbutik.se
    Deltagare

Hos Prisjakt betalar jag 1,2kr/klick + moms. Minimum 100kr i månaden om jag inte minns fel.

FredrikGust
    Deltagare

Hos pricerunner budar man för att få synas högre i träfflistan. Beroende på antalet klick det genererar och hur konkurrenterna finns i olika kategorier så varierar kostnaden per klick, bland annat för att man ska använda upp minsta debiteringen.

Hade rätt bra konverteringsgrad från pricerunner men med en cpc på över 10kr är det svårt att räkna hem det ändå.

Från prisjakt kommer jättebra trafik och den är för oss värd vartenda öre. Trafiken kommer även om man inte är billigast. Här gäller dock att det ska finnas flera leverantörer på samma produkt för att prisjakt lägger upp produkten, annars går de bara hitta via expertläget.

danielandersson
    Deltagare

@ekungen 52691 wrote:

Då tänker man, varför ska man betala 500kr per månad om man inte får traffik från de? Är de inte säkra på deras tjänst?

Det handlar väl mest om att man inte vill skicka ut räkningar på 100 kr per mån och sånt.

bloggus
    Deltagare

Man skulle annars inte tjäna några pengar på kunder som kanske är dyrast i kategorin och lägger lägsta nivån (2kr) per klick. De skulle de endast synas gratis …

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.