Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Produktutbud / Priser
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av MemKaw.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2012 kl. 20:31 #98872MissRetroDeltagare
Har märkt i vår butik att väldigt få köp inkluderar våra dyrare varor.
Först tänkte jag att det handlade om Trust.. men då vårt ”ordinarie” sortiment är också ganska dyrt för att vara kläder (vs H&M, Kappahl, Lindex etc..) och snittordern är ganska hög så vill jag inte riktigt gå på den linjen.
Behöver jag kanske öka priset (och därmed gapet) på våra mindre dyra varor?
Kanske lägga upp ännu dyrare varor så att det verkar vara ett ”normalare” pris?Möjligt är det att varan helt enkelt inte tilltalar, och då är ju problemet ett helt annat.
Tips, tankar, funderingar…
26 september, 2012 kl. 07:07 #152685danielanderssonDeltagareEnligt ”folk som vet” så ska man ha billiga, mellandyra och dyra varor. Detta gör att mellandyra inte framstår som så dyra, då man har dyrare varor i sortimentet.
Om de grejerna de köper nu ändå är rätt dyra (jämfört med svensson-butiker), så handlar det nog mer om sortimentet. De människor som kommer till din butik tilltalas inte av de dyrare varorna.
Antingen för att de inte har pengarna eller för att det är inte de stilarna/färgerna/mönstren/liknande som de förväntade sig/var ute efter.
26 september, 2012 kl. 07:55 #152687ParvelitoDeltagareDet man jobbar med idag inom både dagligvaruhandel och detaljhandel är att sudda ut de stora prishoppen i sortimentet. Sådana hopp blir alltid svårpasserade barriärer som kunderna har svårt att acceptera. Därför jobbar man mycket mera nu med rejält stora sortiment där alla kan hitta något för sin plånbok. Se t.ex. på en köttdisk, en bröddisk eller en ostdisk. Det är ett enormt utbud med priser som skiljer sig i små steg.
Det ser likadant ut i elektronikaffärerna. Det är massor av telefoner, datorer, TV-apparater, hörlurar etc som bildar en tät stege av priser. Hos bilhallen ser det likadant ut, och ser du på någon bred klädhandel som Ellos, H&M eller liknande så har de samma koncept där med hundra olika toppar att välja mellan i täta prissteg.
26 september, 2012 kl. 09:24 #152697MemKawDeltagareDu får titta var trafiken till sidan kommer ifrån. Vilken målgrupp det är. Kolla statistiken. Kan vara som lunarmys säger att det inte tilltalar de som kommer till din butik.
Jag hade en affiliatesida för några år sen, jag sökoptimerade ganska hårt för en sökord och sidan kom upp som etta på google. Jag trodde att pengarna skulle rulla in. Men det blev ingenting. Noll. Efter att ha kollat av statistiken och kollat målgruppen kom det fram att de flesta som sökte på denna sökord var freebie seakers. De ville ej köpa något..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.