Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Postenavtal
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Kirtapmla.
-
FörfattareInlägg
-
20 september, 2012 kl. 12:26 #98834KirtapmlaDeltagare
Hej,
Jag har ett företag i rörelse som skickar ca 50-100 försändelser i månaden på varor upp till 20 kg. Hälften är upp till 1 kg och resterande tillhör de högre viktintervallet. Vi har idag avtal DHL Fortum som funkar bra för de större paketen. För de mindre skickar vi idag med skicka lätt via posten. Finns det något billigare alternativ idag att skicka dessa mindre paket (upp till 1 kg) samt vid vilka volymer bör man uppnå innan posten matchar DHL fortum avtalet?Jag har en annan verksamhet som snart ska dra igång där det kommer att på sikt skickas ut ca 300 paket om dagen (dessa väger upp till 1 kg). Dessa kommer att skickas ut till länderna i västeuropa, exkluderat länder som Italien där felprocenten är hög på försändelser som ej levereras. När jag jämför priserna posten har att erbjuda så är ”skicka lätt” inrikes samt ”brev fakturering” utrikes billigast. Då betalar jag t.ex. 65,10 kr ex moms för att skicka ett skrymmande paket upp till 500g. Min fråga är om dessa iakttagelser stämmer eller om det finns bättre alternativ till hur jag kommer att kapa mina fraktkostnader.
Tacksam för all hjälp jag kan få! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.