Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Boka importfrakt

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    mikejohansson
    Deltagare

Ny här

Jag letar på nätet hur jag kan boka frakt från Polen till Sverige.
    Det ända som jag hittar är Fraktabilligt.se. Är det någon som har erfarenhet av dem?

Eller kan någon tipsa om något annat alternativ.

Jag kan inte teckna avtal med DHL eller Schenker. De kräver att jag ska frakta regelbundet. Och det ska jag inte för närvarande. Bara 5-10 gånger om året.

Kan det finnas någon här som har avtal och vill ha flera bokningar? Givetvis är jag beredd att betala lite extra för det.

banane
    Deltagare

Via pluskontot / lessmore / fortus (tror det hette så men kolla lite i forumet så hittar du) kan du teckna ett avtal för runt en tusing eller två per år och därigenom få ett ”storkundsavtal” där du kan göra enstaka sändningar om du vill.

Ett annat alternativ är att hitta en bra fraktagent som sköter sådant.
    Själv råkade jag ut för en hel del problem som du kan se i ”förväxlade paket-tråden” men det finns nog bra också, jag har en som verkar vettig på skype om du är intresserad. Skicka ett PM så kan du få kontaktuppgifter :)

lycka till :)

Plastskivor
    Deltagare

varför låter du inte leverantören fixa frakten?

kristoffer.gus
    Deltagare

@mikejohansson 51928 wrote:

Det ända som jag hittar är Fraktabilligt.se. Är det någon som har erfarenhet av dem?

Kände att jag var tvungen att avreagera mig lite på fraktabilligt.se och då får det bli i denna tråden. Använde dem för att boka import av produkter från Storbrittannien för att deras pris var halva mot vad leverantören kunde fixa. Nu när det gått 5 arbetsdagar (deras leveranstid för den typ av frakt jag valde) ringer de och säger att det saknades en siffra i telefonnumret till den Engelska leverantören. De kunde inte tänka på att fråga efter detta lite tidigare på någon av alla de kontaktuppgifter jag har angivit?? Blir så jävla trött på den ignorans och bemötandet jag fick när jag klagade på dem.

Sista beställningen hos dem för mig.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.