Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Plattform för b2b
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av pyhobby.
-
FörfattareInlägg
-
12 september, 2012 kl. 09:39 #98793smogenecowearDeltagare
Har insett att jag behöver lite hjälp av detta forum. Driver sedan drygt ett år tillbaka ett företag, http://www.ecowear.se, som erbjuder miljösmarta profilprodukter till andra företag, organisationer och föreningar. Har skapat företagets nuvarande hemsida själv – tog dock lång tid och resultatet är därefter. Nu önskar jag avancera och erbjuda mina kunder en möjlighet att beställa / begära offert direkt på hemsidan / webshoppen. Önskelistan kan göras lång, uppladdning av logotyp, stafflande priser, koppling till sociala medier m.m. dock säger ekonomin snabbt stopp. Vill inte göra bort mig och satsa helt galet. Vad är era spontana tankar kring lämpliga e-handelsplattformar? Vad bör jag som b2b e-handlare tänka på? Tacksam för alla era åsikter. / Malin
12 september, 2012 kl. 09:44 #151931Richie72DeltagareTextalk har en funktion som gör att du kan ha en hemsida där man måste vara inloggad för att se priser och kunna beställa. Det är en bra funktion om du jobbar som grossist eller inte vill visa priserna offentligt.
Men i övrigt verkar dina behov inte vara väldigt speciella. Kodmyran har skrivit ett bra blogginlägg om vad man ska tänka på när man väljer plattform. Kolla hennes blogg så hittar du nog den, eller googla.
12 september, 2012 kl. 18:24 #151963pyhobbyDeltagareTalex har nog alla funktioner du söker, det är det säkert fler leverantörer som har, men jag är bara bekant med Talex. Om du säljer både till privatpersoner och företag så finns det lösningar för det också i deras plattform.
Kostar inte skjortan, men är inte billigast heller.
Mina bästa råd är att försöka sätta supportavdelningen till de olika leverantörerna på prov innan du bestämmer dig samt att inte enbart gå på priset. Priset är viktigt men får inte vara viktigast enligt mig.
Lycka till framöver!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.