Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › Snabb fråga om faktura
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av pietrostavros.
-
FörfattareInlägg
-
12 september, 2012 kl. 21:19 #98787henrikDeltagare
Hej!
Jag sitter och spånar på ett nytt orderhanteringssystem för att hantera multipla ordrar från samma kund och en tanke dök upp.
Är det ok att istället för att rada upp alla varor på fakturan, bara göra en sammanställning och skriva tex material enligt order, hänvisa med ordernummer och bifoga ordern med fakturan?
Det skulle vara för att underlätta när jag vill skicka en faktura men med flera ordrar på samma.
13 september, 2012 kl. 04:31 #151056fyndklippetDeltagareDet går alldeles utmärkt, du kan hänvisa till kundens beställning. Det är alltid sista pappret som är gällande i en transaktion.
Så länge du kan hålla reda på vad han vill ha”…refererar till Er beställning xx-xxxx den 26 September, 2012….”
14 september, 2012 kl. 08:56 #152012pietrostavrosDeltagareNär jag fakturerar så hänvisar jag till beställningen XXX som jag även bifogar med fakturan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.