Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Postens E-handelsforum i Malmö
- Detta ämne har 12 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av nmn.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2012 kl. 09:53 #98784PrixDeltagare
Posten har sitt E-handelsforum i Malmö på torsdag. Såg att det fortfarande finns platser kvar. Någon som ska dit?
11 september, 2012 kl. 18:32 #151893LEDwebbDeltagareHade gärna velat men jobb kommer emellan, du får sammanställa i en tråd sen för oss som missar det
11 september, 2012 kl. 18:49 #151894PrixDeltagareSka göra det!
12 september, 2012 kl. 08:00 #151915bloggusDeltagarePosten gör ett klassiskt misstag, likt Kodmyran och andra anordnare av mindre träffar i Sverige:
Man går minste om e-handlare som arbetar ensamma eller kanske endast är 2 stycken som sköter verksamheten. Man borde ha dessa träffar under helgen, men kanske starten på fredag kväll. Man skulle nog kunna få så mer många, intresserade deltagare. Känner en del ehandlare, som klagat på detta lite, då de kommer helt enkelt inte iväg och kan bara inte ordna någon som packar och driver den dagliga verksamheten.
Det har gått flera år nu med dessa mindre träffar på olika ställen i Sverige, men ingen av anordnarna har fattat det än … eller så vill man helt enkelt inte få med 1-2-personers företag
12 september, 2012 kl. 08:17 #151917mavrajDeltagare@bloggus 51775 wrote:
Posten gör ett klassiskt misstag, likt Kodmyran och andra anordnare av mindre träffar i Sverige:
Man går minste om e-handlare som arbetar ensamma eller kanske endast är 2 stycken som sköter verksamheten. Man borde ha dessa träffar under helgen, men kanske starten på fredag kväll. Man skulle nog kunna få så mer många, intresserade deltagare. Känner en del ehandlare, som klagat på detta lite, då de kommer helt enkelt inte iväg och kan bara inte ordna någon som packar och driver den dagliga verksamheten.
Det har gått flera år nu med dessa mindre träffar på olika ställen i Sverige, men ingen av anordnarna har fattat det än … eller så vill man helt enkelt inte få med 1-2-personers företag
Jag kan inte annat än att instämma. Eftersom jag studerar så ha heller inte jag möjlighet att komma iväg mitt i veckan. Trots set att jag verkligen vill delta på så många av dessa evenemang som möjligt!
Skickat från min iPhone, via Tapatalk
12 september, 2012 kl. 08:28 #151919ParvelitoDeltagareProblemet med att ha det på helger är att inga föreläsare av rang, inga anställda och i ärlighetens namn inga ehandlare med familjeliv heller är så pigga på att ”jobba” en helg.
Jag har svårt att se att t.ex. DIBS, Klarna, Brightstep, Posten, Åländska Posten, Memnon och Svensk Distanshandel alla skulle tycka att det är en bra idé att skicka sin personal på en ehandlarträff en helg. Det är nog det som är det verkliga skälet. Vi brukar ha lokala träffar på helgerna här, men då max en dag långa och där vi själva i stor utsträckning får stå för kunskaperna och delge varandra.
12 september, 2012 kl. 08:41 #151920fotofyndetDeltagare…vilka inte har varit direkt överbefolkade kan vi väl tillägga Parvelito. Sist jag arrangerade i Sundsvall i februari så var vi 9 personer tror jag.
12 september, 2012 kl. 08:42 #151921basse1985DeltagareÖnskar jag hade kunnat vara där.
Får satsa på Emeet istället.
Håller med Parvelito, med lite planering så kan man komma dit under en vardag också. Helger är nog svåra att få dit föreläsare.
12 september, 2012 kl. 08:43 #151922bloggusDeltagareParvelito,
Ja, exakt det du skriver, visar onekligen vad dessa företag gör potentiellt för att visa sig för nya kunder, de små företagen som kanske inte använder deras tjänster, men som kan potentiellt växa och bli deras kunder i framtiden. Det är dessutom typiskt Sverige ….
Har själv arbetet utomlands med en hög säljbudget och om kunden vill ha en presentation på helgen, kvällen … ja, närsomhelst, så är man där.
Det är så att marknaden, dvs. dessa företag, borde anpassa sig för att verkligen få ut sitt budskap och nå potentiella kunder.
Problemet med att ha det på helger är att inga föreläsare av rang, inga anställda och i ärlighetens namn inga ehandlare med familjeliv heller är så pigga på att ”jobba” en helg.
Jag tror du har fel där och jag har sett just det motsatta reaktionen när vi ordnat möten med kunder utomlands, med ca. 30-80 deltagare. Det är faktiskt många som är positiva på många företag att t.ex. ta med frugan, sova över på ett skysst hotell, ge en presentation och sedan kanske avnjuta en kväll till på hotellet. Nästa som en kortare weekendutflykt.
12 september, 2012 kl. 09:15 #151925danielanderssonDeltagare@bloggus 51783 wrote:
Jag tror du har fel där och jag har sett just det motsatta reaktionen när vi ordnat möten med kunder utomlands, med ca. 30-80 deltagare. Det är faktiskt många som är positiva på många företag att t.ex. ta med frugan, sova över på ett skysst hotell, ge en presentation och sedan kanske avnjuta en kväll till på hotellet. Nästa som en kortare weekendutflykt.
Kan bero på att utomlands så är det acceptabelt att dra hela (hotell)vistelsen på firman, även kostnaden för frugan.
Även jag har jobbat utomlands, men inte fasen vill jag jobba helger för det (om det går att undvika)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.