Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL – ta tillbaka paket
- Detta ämne har 6 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Prix.
-
FörfattareInlägg
-
10 september, 2012 kl. 17:59 #98773PrixDeltagare
Ska ta tillbaka ett större paket från kund och vill därför göra det med DHL.
Men kan jag på något sätt lösa detta på Multishipping så att de inte hämtar upp paketet utan att kunden kan lämna det hos ombud? Så fall hur?
Kan knappast begära att kunden skall vara hemma för att de ska hämta det. Vet att personen är väldigt upptagen och jobbar ofta, och tyvärr kan de inte hämta på det på han jobb… Någon som vet?
10 september, 2012 kl. 18:06 #151839obbeDeltagareHej,
Finns DHL servicepoint retur. du bokar tex i multishipping som vanligt skickar till kunden han sätter på lämnar in på närmsta ombud sen blir paket ut kört till dig som paket.10 september, 2012 kl. 19:59 #151849PrixDeltagareÄr det något tillval? Hittar inte var jag kan klicka av att det ska vara en upphämtningsadress?
10 september, 2012 kl. 20:02 #151850obbeDeltagareSorry, du måste be DHL lägga upp det åt dig.
Support avdelning för multishipping dagtid.
Sen när du bokar är det som omvänt paket.11 september, 2012 kl. 05:46 #151856MonsterMDeltagareSe till att du har avtal båda hållen. Våra första returer kostade skjortan då avtalet vi ingått med DHL bara var för frakter från oss. Kanske är annorlunda idag när man skaffar avtal med DHL, men tänkte bara berätta så du kan kolla det i alla fall.
11 september, 2012 kl. 05:52 #151858obbeDeltagareDe gånger jag skickat går det som DHL Paket prislistan.
Men dubbelkolla.Tillägg jag har medlemsavtal.
11 september, 2012 kl. 18:52 #151895PrixDeltagareFixat! Tack!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.