Startsida Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Lätthanterlig webbutik med produktstorlek?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Moore
    Deltagare

Hej,

Jag har en del kläder jag tänkte sälja på nätet i mindre skala.

Jag fastnade för visma spcs enkla lösning för både webbshop och ekonomiprogram länkade och integrerade.

Jag började sätta upp en webshop i deras demo och märker att man kan inte ha olika produktstorlekar!?

Jag kikade runt och provade på texttalk och fozzcom/fozztech? där man kan ha just detta men deras system är väldigt krångliga, för mig.

Är det någon som har några bra tips?

Visma Avendo Webshop

Textalk Webshop. Starta din e-handel, webbutik och e-butik

Hyr billig webbshop,e-butik,e-handel för 99 kr per mån, allt ingår för att snabbt starta en ebutik! | |

Richie72
    Deltagare

Jag tror att alla system är krångliga i början. Innan man lär sig hitta runt själv.
    Vi har textalk och jag tycker det är väldigt enkelt och bra på alla sätt och vis. När man väl lärt sig hur det fungerar (och det tar inte så lång tid) så är det lätt att lägga till produkter, kategorier, sidor, storlekar, färger – allt du behöver. Bra SEO-mässigt också.

Så jag rekommenderar Textalk.

Moore
    Deltagare

Tack Richie,

Inga andra förslag? :(

Per Nilsson
    Deltagare

I Prestashop kan du både ha olika storlekar och olika färger på en och samma produkt.

Dessa två produkter kör jag färgväljare på:

Champagnesabel – Viper – Knivhuset

Taktiska pennor – Fox Knives – Knivhuset

Färgen kan alltså bytas ut eller kompletteras med storlekar. Du kan alltså köpa en röd penna storlek L eller en blå penna storlek S.

Tillägg: Man kan också ha olika priser för olika attribut.

Prestaworks.se är grymma på Prestashop. Deras instegsbutik är perfekt att börja med. Modulär och skalbar.

Moore
    Deltagare

Tack Per,

Jag kikar på deras sida, det verkar inte gå att prova på en demo butik, det är lite synd då man får grepp om hur det är att jobba med hemsidan.

Per Nilsson
    Deltagare

Mejla och kolla med dem. De kan säkert köra en demobutik för dig.

@Moore 51096 wrote:

Tack Per,

Jag kikar på deras sida, det verkar inte gå att prova på en demo butik, det är lite synd då man får grepp om hur det är att jobba med hemsidan.

pyhobby
    Deltagare

Talex som vi använder kan kanske vara ett alternativ. Tycker det är en väldigt lättarbetad butik. Där finns också demo som du kan testa. Dock vet jag inte om ”produktstorlekar” är aktiverat i demon. Men dra ett mejl till supporten så får du säkert besked snabbt. Just supporten är det jag uppskattar mest med Talex, alltid snabba puckar även på helgerna om det gäller viktiga funktioner.

Om man är osäker på hur saker och ting fungerar i butiken är en support som svarar snabbt även när det gäller mer basic funktioner väldigt värdefull. Testa att skicka lite ”rookiefrågor” till de olika leverantörernas supportavdelningar så kan du nog få ett hum om hur det fungerar hos respektive leverantör.

Stort lycka till med din butik!

LEDwebb
    Deltagare

Har sagt det förut men det tål upprepas. Wikinggruppen!

Be om en demo där, du kommer bli helnöjd!
    Lätt värt de 600kr/mån det kostar

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.