Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ny design på Sortiment.se – tips tacksam för feedback

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Oscar Troedson
    Deltagare

Hej alla kära e-handlare!

Hoppas det tuffat på bra en optimal ehandelsdag som denna (söndag och löning! :-))

Vi har precis fått upp vår nya design (http://www.sortiment.se)och även om en del små tweaks kvarstår så skulle vi verkligen uppskatta om vi kunde få lite feedback. Vad är bra? Vad är mindre bra? Vad är succé och vad är uselt?

Tack på förhand!
    Oscar Troedson

wennerholm
    Deltagare

Hej,

Här kommer lite kort feedback:

– Flaggorna som man byter språk med ser lite konstiga ut i dimensionerna? Hoptryckta, eller vad man ska säga.

– Facebook-pluginen visar 9 ansikten, fast det borde rymmas minst 12 på den ytan. Det bör vara lätt att justera och ser bättre ut, i min mening.

– Jag skulle gärna skilja ”lista efter tillverkare” och vanliga produktkategorier åt på något sätt?

– På produktsidan saknas det en bokstav på knappen ”Lägg i kundvag”

– Google+1-knappen och facebook-knappen är olika stora (återigen på produktsidan) och ser lite intryckta ut. Jag skulle gärna se att de fick lite mer ”luft”.

Jag vet inte om det var så ”petig” feedback du var ute efter, men det var de sakerna jag tänkte på direkt iaf. :)

//Victor

Oscar Troedson
    Deltagare

Hej,

Tack för din input! Kommer åtgärda samtliga punkter (del av dem redan noterade och inkluderade i våra, redan nämnda, kvarstående ”tweaks”). Tillverkare kommer dock vara kvar i sitt nuvarande skede.

Tack! Något annat?

Hensh
    Deltagare

Hej Oscar,

Jag tycker det känns konstigt att se kundvagnen på vänstersida, då man är van vid att kundvagnen oftast är överst eller på högersidan.

Som Wennerholm skrev, så tycker även jag att avståndet mellan flaggorna är väldigt tight.

Placeringen på sökrutan ser inte bra ut, tycker jag. Området runtomkring är ganska tomt.

Förövrigt så tycker jag att din butik ser väldigt trevlig ut. Färgerna i butiken är grymt bra! :) Lycka till med ert nya utseende!

Oscar Troedson
    Deltagare

Hej Hensh,

Tack för din feedback! Kundvagn har vi högst upp och till vänster (tar efter cdon där). I tillägg så ser kunden var kundvagnen är positionernad då hen trycker på ”Lägg i kundvagn (bild på produkten följer med till kundvagnen).

Flaggorna skall ändras men sökrutan tror jag vi håller kvar som den är. Kul att du gillar färgerna.

Oscar

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.