Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Återskickad order?
- Detta ämne har 8 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av JohanR.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2012 kl. 12:15 #98659JohanRDeltagare
Fick idag en återskickad leverans då posten antyder att kunden har flyttat samt att en giltig eftersändning saknas..
Försöker maila personen på mailen med får tillbaka att mailen inte finns.. Kul
Försöker söka efter telefonnumret som ej existrerar..Allt jag hittar är ett mobilnr på hitta.se, kan jag använda mig utav det för att dra till ett sms från vår sida till kunden fastän hon inte skrivit in mobilnr?
Hur svårt ska de vara att få tag på en kund liksom.. Hur mycket arbete ska man få göra? Kunden har inte hört av sig till oss på ca 1 månad heller
vad tycker ni?
24 augusti, 2012 kl. 12:18 #150902ParvelitoDeltagareRing numret istället och hör dig för om du kommit rätt.
24 augusti, 2012 kl. 12:19 #150904JohanRDeltagare@Parvelito 50642 wrote:
Ring numret istället och hör dig för om du kommit rätt.
Okej, är det bättre än att dra ut ett allmänt sms från vår sida? Är 100% på att det är hennes mobil-nr jag funnit då det står på samma adress
24 augusti, 2012 kl. 12:25 #150905ParvelitoDeltagareJag tycker det är bättre att försöka ringa och reda upp saken direkt istället för SMS som kanske går till något barn, f.d. partner eller liknande. Det kan i vissa fall till och med vara ett abb som överlåtits. De där mobilnumren kan ju fladdra runt rätt så bra utan att det uppdateras.
24 augusti, 2012 kl. 12:32 #150906JohanRDeltagare@Parvelito 50645 wrote:
Jag tycker det är bättre att försöka ringa och reda upp saken direkt istället för SMS som kanske går till något barn, f.d. partner eller liknande. Det kan i vissa fall till och med vara ett abb som överlåtits. De där mobilnumren kan ju fladdra runt rätt så bra utan att det uppdateras.
Ringde, hade kommit helt fel.. haha de va inte alls så lätt att få tag på en kund.. Ordern är på 200kr och ja.. vad tycker ni jag ska göra? Försöka ännu mer vilket jag har svårt att göra pga tidsbrist ellr bara vänta?
24 augusti, 2012 kl. 12:36 #150907ParvelitoDeltagareNu har du ju gjort vad du kan göra, bara att avvakta om kunden hör av sig.
24 augusti, 2012 kl. 15:07 #150912JohanKDeltagare@JohanR 50646 wrote:
Ringde, hade kommit helt fel.. haha de va inte alls så lätt att få tag på en kund.. Ordern är på 200kr och ja.. vad tycker ni jag ska göra? Försöka ännu mer vilket jag har svårt att göra pga tidsbrist ellr bara vänta?
Har kunden förskottsbetalat eller ??
Är det med faktura så kan du ju se tidigare adresser inne i klarna online, samt telefonnummer…
24 augusti, 2012 kl. 15:13 #150914PrixDeltagareJag tycker ansvaret ligger hos kunden. Är det mot faktura hade jag makulerat denna. Förkott så hade jag inväntat återkoppling från kunden. Vill du desperat leverera paketet så kan du invänta till något gratis kredittjänst så som Ratsit uppdaterar med kundens nya adress.
24 augusti, 2012 kl. 15:32 #150919JohanRDeltagareOkej, ja kunden har förskottsbetalat får väl se om den hör av sig då.. Skumt att man inte bryr sig, visst att flytten kan gjort att man glömt boret det menmne..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.