Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Facebook – Pratar om detta?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Prix
    Deltagare

På facebook kan du ju se hur många som pratar om dig. Men kan man undersöka detta närmare och se vem som pratar? Vad dem skrivit? osv?

Prix
    Deltagare

Ingen?? :)

FredrikGust
    Deltagare

Undrar och saknar också svar.

Det händer att det högre pratar-om-siffror i vår statistik på fredagar, men det har nog att göra med vad många gör på fredagar annat än att köpa lysdiodlampor, vilket gör att den på något vis matchar fritext i inlägg i alla fall…

Prix
    Deltagare

Ingen som vet?

SkalHuset.se
    Deltagare

@Prix 57010 wrote:

Ingen som vet?

Jag googlade ”facebook pratar om detta” och de två första träffarna svara på detta:

Nytt för Facebooksidor – X pratar om det här | Facebookskolan
    Social Media Support Vad betyder XX pratar om detta på Facebook-sidor? Social Media Support

Och via en av länkarna hittade jag detta: http://ads.ak.facebook.com/ads/creative/insights/page-insights-guide.pdf

”Talking about This” betyder tyvärr inte att de pratar om dig utan ”Likes” på din fan page eller ett inlägg alternativt kommentarer osv.

http://ads.ak.facebook.com/ads/creative/insights/page-insights-guide.pdf

Prix
    Deltagare

@Societic Hair Sweden 57225 wrote:

”Talking about This” betyder tyvärr inte att de pratar om dig utan ”Likes” på din fan page eller ett inlägg alternativt kommentarer osv.

http://ads.ak.facebook.com/ads/creative/insights/page-insights-guide.pdf

Läste det. Det kan dock fortfarande vara någon som skapat ett inlägg med länk till sidan om jag förstod det rätt. Det inlägget kan vara skapat var som helst (om jag inte missförstått det).

Går du in på din Fan Page och klickar på See All vid Insights och sen håller muspekaren över ? tecknet nere vid Talking About This vid tabellen kommer detta fram:

”The number of unique people who have created a story from your Page posts.
    Stories are created when someone likes, comments on or shares your post; answers a question you posted; or responded to your event

De kör typ lite av falsk marknadsföring.
    Jag trodde först också, som förmodligen de flesta andra att det var när någon skapade inlägg och nämnde / länka till fanpagen.

Men när man läser det finstilta som de gömmer så bra, så ser man att så är inte fallet.

Carl
    Deltagare

Jag skulle verkligen varmt kunna tipsa er om att sätta upp en nyligen släppt tracking för sociala plugins via Google Analytics.

Lite skoj att vi precis har författat ett mycket bra blogginlägg om hur man går tillväga för att göra detta! :)

Här har ni länken till blogginlägget om att spåra Facebook via Analytics

Lycka till!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.