Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Är slumpade rabatter okej?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98602
    Sleavely
    Deltagare

    Visste inte riktigt vilken kategori som passade bäst, så om mod vill flytta får mod flytta. =]

    Har länge klurat på varför inga butiker kör med surprise-rabatter i kassan, typ ”Du har tur, du har blivit utvald att få 8% rabatt på ditt köp!”. Tanken är alltså att besökare slumpvis får rabatter av olika storlekar, efter någon klyftig formula.

    Vet någon klok medlem om det klassas som lotteri, eller på annat vis innebär extra insyn/plikter från myndigheter jämfört med andra butiker?

    #150264
    Parvelito
    Deltagare

    Det tangerar väl lotterilagen, och de är rätt stränga med sådant där. Sedan lär väl kunderna sätta sig och reloada kassan tills det kommer upp en bättre rabatt, och det kommer säkert bli dyrt i längden.

    #150265
    Rob
    Deltagare

    Varför vill man ge rabatt i kassan till någon som inte tidigare hade förväntat sig en rabatt? Känns som att ge bort pengar.

    #150611
    bleedz
    Deltagare

    Det känns som ett kraftfullare redskap att kunna marknadsföra en specifik produkt som man har rabatt på.
    Lättare att rikta marknadsföringen.
    Däremot var det en kul idé, kan säkert gå att förfina.

    #150612
    Anton A
    Deltagare

    @Sleavely 49941 wrote:

    Visste inte riktigt vilken kategori som passade bäst, så om mod vill flytta får mod flytta. =]

    Har länge klurat på varför inga butiker kör med surprise-rabatter i kassan, typ ”Du har tur, du har blivit utvald att få 8% rabatt på ditt köp!”. Tanken är alltså att besökare slumpvis får rabatter av olika storlekar, efter någon klyftig formula.

    Vet någon klok medlem om det klassas som lotteri, eller på annat vis innebär extra insyn/plikter från myndigheter jämfört med andra butiker?

    Låter nästan som Vistaprint och deras påhitt…

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.