Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Binero dålig support

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Johan Rubank
    Deltagare

Jag såg att den som sköter betalning av vår serverplats missat det, men ordnade det omgående. Då är det så att Binero, där vi ligger, inte ser att det är betalt förrän om tre dagar. Nå, då tänker man att om jag kontaktar dom så kan vi skicka kvitto på betalning så är det bara att aktivera igen. Nej. Bineros system klarar inte detta, det måste ”synas i deras system” innan dom slår på det hela igen. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, jävla sopsupport och system dom har ! Och ohjälpsamma.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Blääää jag har själv missat detta en gång (fast via One tror jag). Sen missade jag att betala en posten faktura en gång och efter typ 3 månader kom dom inte och hämtade våra paket och jag fattade ingenting:o.

Jag förklarade för dom att jag hade ju betalat alla andra fakturor efter denna så den var ju ”bara” en miss, men det dröjde 1 vecka innan jag kunde skicka paket.

Nej skit när man missar att betala, inte alls roligt.

PalMik
    Deltagare

Är det ens lagligt att bara stänga av en sådan tjänst?

Bjorn
    Deltagare

Om det är olagligt att inte leverera en tjänst som inte betalts för?..

Anton A
    Deltagare

@Johan Rubank 49914 wrote:

Jag såg att den som sköter betalning av vår serverplats missat det, men ordnade det omgående. Då är det så att Binero, där vi ligger, inte ser att det är betalt förrän om tre dagar. Nå, då tänker man att om jag kontaktar dom så kan vi skicka kvitto på betalning så är det bara att aktivera igen. Nej. Bineros system klarar inte detta, det måste ”synas i deras system” innan dom slår på det hela igen. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, jävla sopsupport och system dom har ! Och ohjälpsamma.

Att de kunde varit mer flexibla, det håller jag med om. Men att supporten är dålig håller jag verkligen inte med om. De är både vänliga, hjälpsamma och snabba på att svara på mail!

Richie72
    Deltagare

@Jimmy Öström 49915 wrote:

Blääää jag har själv missat detta en gång (fast via One tror jag). Sen missade jag att betala en posten faktura en gång och efter typ 3 månader kom dom inte och hämtade våra paket och jag fattade ingenting:o.

Jag förklarade för dom att jag hade ju betalat alla andra fakturor efter denna så den var ju ”bara” en miss, men det dröjde 1 vecka innan jag kunde skicka paket.

Nej skit när man missar att betala, inte alls roligt.

Jag missade att betala en tele2 räkning (företagets mobiler). Betalade räkningen som kom efter och misstog påminnelsen på den första fakturan mot den redan betalda.

Sen plötsligt en dag slutade mobiltelefonerna fungera, inte kul.

Det som jag fortfarande inte förstår är varför vi inte fick ett varnings sms, hur svårt kan det vara att skicka ut ett sms för en mobiloperatör.

Bytte från Tele2 rätt snabbt.

bloggus
    Deltagare

Du kan ju alltid betala alla fakturor med kort och då blir det klart på några minuter. Du kan nog inte skylla på de om du inte gjort rätt själv.

Binero ser annars bankgiroinbetalning samma dag som det kommer, så jag vet inte vilka 3 dagar du menar.

Johan Rubank
    Deltagare

Jodå, tre dagar är vad supporten angav som väntetid innan deras system ”såg” inbetalningen. Varför ska jag förvänta mig sämre eller dålig support och väntetid även om betalningen inte kommit i tid ?

Jodå, kort funkar, det var så vi löste det, även om vi betalade på fredagen och sa det till supporten, samt kunde skicka kopia på betalningen så näe, kan inte hjälpa, vårt system är sånt…. sånt tycker jag är dåligt support !

Har ett likande case med FS Data, dom sa att klart vi inte stänger ner en hemsida om du ringer och säger att du skickat betalningen. Tja, jämför man dessa två sätt att svara så är det lätt att trycka på ”o-gilla” knappen för Binero och ”gilla” knappen för FS Data.

” the computer says no….!”

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.