Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Banners format GIF – Flash??
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av Fruktsam.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2012 kl. 11:35 #98559Richie72Deltagare
Ska börja jobba med lite banners för affiliate program. Har bestämt mig för att testa Ad-Record till att börja med.
Men det finns olika format, flash, GIF-animated osv. Jag är total nybörjare och kan inte ens handla upp tjänsten ordentligt 😡
Någon som kan dela med sig av vilken typ av banners som fungerar bra och som man bör använda?
Är det GIF-animated, Flash eller något annat man ska ha?
/Richard
4 augusti, 2012 kl. 14:06 #149865Anton ADeltagare@Richie72 49495 wrote:
Ska börja jobba med lite banners för affiliate program. Har bestämt mig för att testa Ad-Record till att börja med.
Men det finns olika format, flash, GIF-animated osv. Jag är total nybörjare och kan inte ens handla upp tjänsten ordentligt 😡
Någon som kan dela med sig av vilken typ av banners som fungerar bra och som man bör använda?
Är det GIF-animated, Flash eller något annat man ska ha?
/Richard
Har inte full koll på allt det här så rätta mig gärna om jag har fel.
Flash kommer ju inte att fungera för användare med iPhone eller iPad.
GIF är en väldigt gammal teknik vilket gör att den nog inte är bäst lämpad.Jag skulle rekommendera dig att använda HTML5 då det fungerar likt flash samtidigt som det fungerar på iPhone och iPad.
4 augusti, 2012 kl. 14:23 #149866DanDeltagareDu ska ha flashbanners med GIF-fallbacks.
4 augusti, 2012 kl. 20:38 #149870NicklasDeltagareJag brukar använda mig av gif det funkar perfekt.
6 augusti, 2012 kl. 00:23 #149915FruktsamDeltagareFlash är ju klart på utdöende, och fungerar som sagt inte i iOS. GIF kan ju funka, det beror lite på vad det är för banner, om den innehåller foton så är det inte att rekommendera.
Det har hänt att jag använt flash när jag gjort banners för inte allt för längesen, mest bara för att det går snabbt och enkelt.
Men HTML/Javascript är verkligen det man bör satsa på så långt det går känner jag. Ska du bara ha en enkel bildväxling så är det klart det bästa. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.