Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Bubbelpåsar, specialmått
- Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av Lufox.
-
FörfattareInlägg
-
31 juli, 2012 kl. 16:23 #98532Per NilssonDeltagare
Hej!
Har sökt med ljus och lykta efter bubbelpåsar med lite udda mått. Är det någon som vet någon som säljer bubbelpåsar i följande mått (eller någon som är känd för att ha just uddamåttsemballage)
120 x 250
150 x 300
170 x 300
170 x 350Med vänlig hälsning
Per1 augusti, 2012 kl. 08:11 #149604iesusDeltagarePlock o pack har väl hyffsat utbud tänker jag?
Kartonger, emballage, packprodukter, packmaterial & kartong – Packoplock1 augusti, 2012 kl. 08:15 #149605Per NilssonDeltagareTack för tipset, men jag har redan kollat där. De har tyvärr bara standardmått.
De jag behöver är långa och smala.
//Per
@iesus 49211 wrote:
Plock o pack har väl hyffsat utbud tänker jag?
Kartonger, emballage, packprodukter, packmaterial & kartong – Packoplock1 augusti, 2012 kl. 08:34 #149606iesusDeltagareKan du inte köra på bubbelplast och postorderpåsar annars?
då får du ju precis de måtten du önskarVi gör så ibland på saker som är ölmtåliga och inte riktigt passar in på våra vanliga emballage
1 augusti, 2012 kl. 09:23 #149610Per NilssonDeltagareDe som inte passar i vita bubbelkuvert i dag slår vi in i wellpapp och brunt kraftpapper.
Det skulle dock vara riktigt skönt att ha avlånga bubbelkuvert.
@iesus 49213 wrote:
Kan du inte köra på bubbelplast och postorderpåsar annars?
då får du ju precis de måtten du önskarVi gör så ibland på saker som är ölmtåliga och inte riktigt passar in på våra vanliga emballage
1 augusti, 2012 kl. 09:34 #149612iesusDeltagareJa det låter ju lite bökigt, jag gillar postorderpåsar det går snabbare än att packa i papper
Men jag förstår vad du menar. Kanske kan du smälta/tejpa ett par lager bubbelplast bara och slippa pappret helt? +kanske tejp med tryck för att de skall bli lite snyggare?
Annars får du nog snällt köpa måttbeställda bubbelplastpåsar
1 augusti, 2012 kl. 09:42 #149614Per NilssonDeltagareSnygghet på ytteremballage är sekundärt för mig. Tryck och sådant skit syns bara för post- och icapersonalen ändå. Sedan ökar svinnrisken markant i och med detta också.
Brunt kraftpapper är glansigt (svårare för smuts och dylikt att fästa) och ganska så vattenbeständigt, det är därför man använder det.
@iesus 49219 wrote:
Ja det låter ju lite bökigt, jag gillar postorderpåsar det går snabbare än att packa i papper
Men jag förstår vad du menar. Kanske kan du smälta/tejpa ett par lager bubbelplast bara och slippa pappret helt? +kanske tejp med tryck för att de skall bli lite snyggare?
Annars får du nog snällt köpa måttbeställda bubbelplastpåsar
1 augusti, 2012 kl. 10:01 #149616Jimmy OstromDeltagareJa men kan inte det funka med ”postorder påsar”
Postorderpåse för lättare produkter som textilier – skanpack
1 augusti, 2012 kl. 11:00 #149621Per NilssonDeltagareNej
I sådana fall kan jag slå in dem i well- och kraftpapper och spara några spänn.
Jag vill ha avlånga vita bubbelpåsar.
@Jimmy Öström 49223 wrote:
Ja men kan inte det funka med ”postorder påsar”
Postorderpåse för lättare produkter som textilier – skanpack
1 augusti, 2012 kl. 11:20 #149627VulcanoboyDeltagareKan dessa användas på nåt sätt kanske ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.