Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Bästa plattform för sökmotorerna?
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av dgraves.
-
FörfattareInlägg
-
22 juli, 2012 kl. 18:41 #98488SmartellDeltagare
Hej!
Jag driver sedan ett par månader en webbshop som är uppbyggd i en av de billigare verktygen på marknaden. Har dock upptäckt att det är rätt värdelöst när det kommer till inställningar för sökmotorerna.Därför skulle jag nu vilja fråga er med lite mer erfarenhet vilken plattform ni rekommenderar att man ska byta till om man vill öka sannolikheten för att sökmotorerna hittar ens butik?
//Sanna
22 juli, 2012 kl. 18:52 #149086DavidWiggDeltagareVad är det för fler inställningar du vill ha?
Jag tycker det ser ganska bra ut efter en snabbkoll. Det enda är väl att den inte skriver om dina URL:er.
Det blir exempelvis:
http://www.butiksnamnet.se/product_id36
Som i stället hade kunnat vara:
http://www.butiksnamnet.se/svart-koppe
Vill du kolla hur tex Google indexerar din sida så gör så här i Google-sök.
site:showdog.se
23 juli, 2012 kl. 20:12 #149136hakedqDeltagareHåller med David, bortsett från att URL:erna kunde varit lite snyggare verkar butiken ha helt ok förutsättningar för sökmotoroptimering; rubriker som H1, egna (antar jag) meta descriptions osv.
Det som brister är att butiken i princip inte har några inlänkar, att fixa lite länkar till butiken skulle jag gissa på skulle göra betydligt mer för placeringarna i sökresultatet än att byta plattform.
25 juli, 2012 kl. 23:23 #149230dgravesDeltagareTycker det ser bra ut rent seo-mässigt.
Försök att få så att många url:er indexeras på din sida. Dvs att dina produkter länkar till andra produkter osv.
Få en del länkar in till sidan så att du börjar klätta och kan konkurrera med de andra.
Sök runt lite på nätet för att hitta hur du gör med länkhjul, länkkataloger, satellitsidor m.m. Sånt tar tid, men det är helt klart värt det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.