Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › DHL blandar ihop paket?
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av fotofyndet.
-
FörfattareInlägg
-
18 juli, 2012 kl. 15:00 #98472fotofyndetDeltagare
Fick detta nyss och jag fick, som en finsk kollega brukade säga, ”kalla ringar under arselet”. Det låter inte bra alls att man blandar ihop paketen, och att sedan kunden får intrycket att man inte är intresserade av att hjälpa till är ju total katastrof…
Kund wrote:När jag hämtade ut mitt paket fick jag fel paket.
När jag pratade med mitt service ställe och med sorteringscentralen verkar det som att man blandat ihop två eller fler paket. DHL kan inte säga vart mitt paket tagit vägen, och verkade inte jätteintresserade av att hjälpa till. Med lite tur kommer det rätt, i annat fall blir det väl liggande någon stans och återsänds då till er…
Ifall det går tillbaks till er skulle jag bli jätteglad om ni vill kontakta mig så att jag kan få mina varor, antingen via mail eller telefon 0739 xxxxxx.mvh
18 juli, 2012 kl. 15:04 #148907bloggusDeltagareAldrig hänt innan. Låter väldigt orimligt. Han borde ju se på paketet vem det tillhör. Paketen är ju märkta med mottagare och avsändare – det är ju inte så att de går utan etiketter eller att DHL själv sätter på etiketter och gör fel.
Låter mer som om utlämningsstället lämnat ut fel paket, vilkt har hänta mig tidigare med Posten också. Mänskligt fel … oftast vikarier.
DHL har för min del alltid hittat ServicePoint paket inom 24 timmar från anmälan och det har aldrig varit problem.
Varför går inte kunden tillbaka till utlämningsstället, visar paketet, vem paketet tillhört enligt etiketten och sedan hämtar ut sitt eget paket, märkt med hans/hennes namn? Ja, jag kanske är för misstänksam, men något låter fel här.
–
18 juli, 2012 kl. 16:23 #148910ParvelitoDeltagareOch det är inte hos dig som man växlat adresskorten?
18 juli, 2012 kl. 16:35 #148911fotofyndetDeltagare@Parvelito 48464 wrote:
Och det är inte hos dig som man växlat adresskorten?
Nej det tror jag inte, jag skickade nämligen bara ett DHL-paket igår.
20 juli, 2012 kl. 19:24 #149046fotofyndetDeltagarePaketet har kommit till rätta nu. Jag fick inga klara besked av kunden, men jag tycker det mesta pekar på strul hos ombudet.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.