Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Textalks kortbetalning utan eget inlösenavtal??
- Detta ämne har 12 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av Caulfield.
-
FörfattareInlägg
-
18 juli, 2012 kl. 18:02 #98465CaulfieldDeltagare
Hej
Håller nu på att starta upp min egna webshop via textalk Lite, har det som en vid sidan om grej så försöker starta upp med minsta möjliga kostnad och i lagom fart.
Innan jag signar upp mig till Textalks kortbetalning utan eget inlösenavtal vill jag kolla här på forumet ifall det är ngn som har erfarenhet av det eller ser några direkt nackdelar med det. kostnaden är ju 3kr + 3% . mina snittordrar tror jag kommer ligga på ca 150-300 kr. Men viktigt är också att jag får en okomplicerad start…
här verkar finnas många med bra erfarenheter så hör gära av er!
18 juli, 2012 kl. 20:19 #148917tall-womandianaDeltagare@Caulfield 48470 wrote:
Hej
Håller nu på att starta upp min egna webshop via textalk Lite, har det som en vid sidan om grej så försöker starta upp med minsta möjliga kostnad och i lagom fart.
Innan jag signar upp mig till Textalks kortbetalning utan eget inlösenavtal vill jag kolla här på forumet ifall det är ngn som har erfarenhet av det eller ser några direkt nackdelar med det. kostnaden är ju 3kr + 3% . mina snittordrar tror jag kommer ligga på ca 150-300 kr. Men viktigt är också att jag får en okomplicerad start…
Jag kanske kan hjälpa till lite i jungeln. Payer 340kr/trans plus startavg 795 plus 295 månavg. Samport 0kr de första 200 trans.per mån sedan 2kr plus 1990 i startavg plus 400 i månavg. Payex 4.50 per trans plus 995 i uppstart plus 295 per mån. Dibs fria trans upp till 10 000kr per mån sedan 1% plus 2990 i uppstart plus 390 per mån. Aurega 3kr per trans plus 2490 i uppstart plus 345 per mån. Payson 3kr per trans plus 3% av försäljningen. Sedan finns det Paynova, paypal o Webpay mfl, hur många som helst.
19 juli, 2012 kl. 06:51 #148939CaulfieldDeltagareTack för svar.
det verkar trots allt som att vid en mindre omsättning att detta kan vara ett hyffsat alternativ.Men finns det ngn som har dåliga erfarenheter av just deras lösning och framförallt hantering?
19 juli, 2012 kl. 07:00 #148941ParvelitoDeltagareTextalk har samma kostnad som Payson, men hos Payson ingår direktbetalning via banker, och när du omsätter mer än 100kkr/år så sparkar de inte ut dig. Hos Payson kan du få utbetalning när du vill (kostar 2kr), hos Textalk får du utbetalt en gång i månaden kostnadsfritt, vill du ha det oftare kostar det 40kr.
Hos Payson kan du dessutom lägga till faktura, även om deras fakturaalternativ är allt annat än billigt. Men vid en jämförelse så tycker jag nog att Payson vinner som mer flexibelt.
19 juli, 2012 kl. 07:40 #148946GgaivDeltagareÄr inte fördelen med Textalks lösning att kunden knappar in betalinfo i butiken istället för på en extern sida (Payson)?
Sent from my GT-I9000
21 juli, 2012 kl. 11:52 #149064AnkisDeltagare@Caulfield 48470 wrote:
Hej
Min webshop, equishop.se är med textalk lite. Jag har både payson och kortköp via textalk inlösen. Skönt att slippa alla fasta avgifter när det är relativt liten omsättning. Fungerar bra. Det är ungefär lika många som betala med kort via textalk dibs, som payson.
mvh
Anki21 juli, 2012 kl. 11:56 #149065AnkisDeltagare@Ggaiv 48502 wrote:
Är inte fördelen med Textalks lösning att kunden knappar in betalinfo i butiken istället för på en extern sida (Payson)?
Sent from my GT-I9000
Fast det stämmer ju inte, du kommer ju till dibs externa sida…..
21 juli, 2012 kl. 11:57 #149066AnkisDeltagare@Parvelito 48497 wrote:
Textalk har samma kostnad som Payson, men hos Payson ingår direktbetalning via banker, och när du omsätter mer än 100kkr/år så sparkar de inte ut dig. Hos Payson kan du få utbetalning när du vill (kostar 2kr), hos Textalk får du utbetalt en gång i månaden kostnadsfritt, vill du ha det oftare kostar det 40kr.
Hos Payson kan du dessutom lägga till faktura, även om deras fakturaalternativ är allt annat än billigt. Men vid en jämförelse så tycker jag nog att Payson vinner som mer flexibelt.
Fakturalösningen via payson kan man inte få på textalk lite, bara de andra versionerna. De hade fel uppgifter på hemsidan. Jag kollade för ett tag sedan
22 juli, 2012 kl. 17:47 #149080CaulfieldDeltagareTackar för info!
Ankis : du skickar med DHL servicepoint, ser ut som att dom frakterna är ganska dyra?
22 juli, 2012 kl. 19:20 #149089AnkisDeltagareDhl kan du få bra avtal med via pluskontot.se finns även andra aktörer som ger kollektiva avtal som är ok. Mina paket är ju alltid ganska skrymmande i ena shopen och lite tunga i andra så jag har lagt mig på en enhetsfrakt på 59:- vilket jag och kunderna verkar tycka är ok. I ”lite” kan man bara lägga ett fraktbelopp om man inte bakar in det i priset förstås
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.