Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Fraktlösning vid nystart – brev samt mindre paket

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Caulfield
    Deltagare

Vilka frakalternativ används av ni mindre ehandelsföretag ? kommer att starta i mindre skala med gods skickat i vadderade kuvert samt mindre kartonger.

Förstår att Posten verkar vara det om används då det går att posta , men sen då? Är Schenker ett bra alternativ?

Har kanske ett snittvärde på ca 150-300

tacksam för svar!

Parvelito
    Deltagare

Upp till ett kilo är Postens brevtjänster/varubrev/skicka lätt ganska konkurrenskraftiga.

Därefter brukar DHL Servicepoint med gruppavtal från t.ex. Pluskontot vara billigast när vi talar om standardkartonger med gods upp till 20kg.

Schenkers fraktlösningar fungerar också bra till konsument, många större företag använder dem. (Det är svårt att som liten få ett bra avtal med Schenker).

Caulfield
    Deltagare

Tack Parvelito,
    Är det lönt att kontakta posten och Schenker över huvudtaget att börja med eller ska man bara gå via hemsidan och köra.

Postens MyPack, är det ngt att ha?

FredrikGust
    Deltagare

Posten mypack tillhör Posten Logistik och där kostar det för en mindre handlare över 100kr per paket. Posten Skicka Lätt kostar 39kr för paket upp till 500g eller 59 för paket upp till 1 kg.

norrkemi
    Deltagare

Jag skickar det mesta med schenkers privatpaket, billigt alternativ men en leveranstid på 3-4dagar.

Mathias123
    Deltagare

(Lånar tråden lite.)

Jag är också i uppstarten med min webbutik och har nu börjat titta på fraktlösningar. Vad kan ni rekommendera som mest ekonomiskt alternativ? Vill samtidigt ha en smidig koppling med textalk om det inte innebär för höga kostnader.
    Förhoppningen är att inledningsvis skicka kring 20 försändelser per vecka, hälften av dessa under 1 kg och resten 5-25 kg.
    Har kikat lite på Posten i kombination med Schenker. Kanske är även bussgods ett alternativ för tyngre paket.
    Vad har ni för åsikter och tips?

Dan
    Deltagare

Posten brev med dhl via pluskontot

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.