Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Skicka tunga paket
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av bslask.
-
FörfattareInlägg
-
3 juli, 2012 kl. 19:59 #98373blazernDeltagare
Håller på med lite försäljning av varor som blir till tunga paket, ofta väger dom mellan 10-30 kg men storleken på dem brukar inte överstiga 40x40x35. Vilket företag skulle ni ha valt för att få den billigaste frakten?
Observera att det endast gäller inrikespaket.
Än så länge handlar det kanske om 5 paket i veckan…
Tack på förhand
Jonas4 juli, 2012 kl. 06:15 #148207kontorsmagasinetDeltagareVid låga volymer brukar det löna sig att gå med i någon kundklubb, typ grossist.se el dyl (finns en massa olika). De brukar ha förhandlat sig till väldigt bra avtal hos något specifikt fraktbolag. Vilket fraktbolag du ska skicka med beror nog lite på vad du prioriterar, pris, leveranssäkerhet, leveranstid etc.
Vill du ha leverans nästa dag?
Ska varorna köras ut till kund eller hämtas på utlämningsställe?
Säljer du mest till storstadskunder eller till landet? Om landet bör du ju kollat fraktbolagens täckning av utlämningsställen.Men om det bara gäller pris så brukar DHL vara billigast, iaf när vi har jämfört.
4 juli, 2012 kl. 07:56 #148215blazernDeltagare@kontorsmagasinet 47676 wrote:
Vid låga volymer brukar det löna sig att gå med i någon kundklubb, typ grossist.se el dyl (finns en massa olika). De brukar ha förhandlat sig till väldigt bra avtal hos något specifikt fraktbolag. Vilket fraktbolag du ska skicka med beror nog lite på vad du prioriterar, pris, leveranssäkerhet, leveranstid etc.
Vill du ha leverans nästa dag?
Ska varorna köras ut till kund eller hämtas på utlämningsställe?
Säljer du mest till storstadskunder eller till landet? Om landet bör du ju kollat fraktbolagens täckning av utlämningsställen.Men om det bara gäller pris så brukar DHL vara billigast, iaf när vi har jämfört.
Nästa dag är inget måste, men gärna inom 2-3 dagar. Jag vill ha möjligheten att både skicka till utlämningsställe och dörr. Tanken är att kunna leverera till hela landet, både storstad och landsbygd, så då får jag nog hålla mig till dom stora fraktbolagen antar jag.
Pris är en stor del, men givetvis måste ju kunden få sitt paket inom vettig leveranstid.
10 juli, 2012 kl. 12:23 #148564bslaskDeltagareSka du skicka 5paket i veckan med den vikten så lönar sig ex. Pluskontot ganska snabbt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.