Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › fösäljning iphoenskal
- Detta ämne har 19 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Anton A.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2012 kl. 20:33 #98314JohanRDeltagare
En snabb fråga, låter säkert sjukt dum..
Kan man åka dit på att man säljer iphoneskal som har en apple logga på sig om den är tillverkad i kina? Samma med t.ex nintendo logga?
Vart lite förvirrad när en kund fråga om det var piratkopierade produkter då jag tycker alla skal är från kina ;o
21 juni, 2012 kl. 20:39 #147606Anton ADeltagare@JohanR 47011 wrote:
En snabb fråga, låter säkert sjukt dum..
Kan man åka dit på att man säljer iphoneskal som har en apple logga på sig om den är tillverkad i kina? Samma med t.ex nintendo logga?
Vart lite förvirrad när en kund fråga om det var piratkopierade produkter då jag tycker alla skal är från kina ;o
Det spelar ju ingen roll var en vara är tillverkad, använder man varumärken utan tillstånd så räknas det som en piratkopia, ja.
21 juni, 2012 kl. 20:59 #147610JohanRDeltagare@skinza.se 47012 wrote:
Det spelar ju ingen roll var en vara är tillverkad, använder man varumärken utan tillstånd så räknas det som en piratkopia, ja.
Hmm så alltså ej ok att ha dessa produkter? Syftar på gameboyskal
21 juni, 2012 kl. 21:00 #147611Anton ADeltagare@JohanR 47016 wrote:
Hmm så alltså ej ok att ha dessa produkter? Syftar på gameboyskal
Inte om man ska följa lagen och de etiska reglerna
21 juni, 2012 kl. 21:06 #147612JohanRDeltagare@skinza.se 47017 wrote:
Inte om man ska följa lagen och de etiska reglerna
Jahap då tar jag bort dessa ur mitt lilla sortiment .. Du har inte några skal med liknande symboler som kan klassas som piratkopior? Undrar bara om någon ens skulle fällas för de för ett skal
21 juni, 2012 kl. 21:10 #147613Anton ADeltagare@JohanR 47018 wrote:
Jahap då tar jag bort dessa ur mitt lilla sortiment .. Du har inte några skal med liknande symboler som kan klassas som piratkopior? Undrar bara om någon ens skulle fällas för de för ett skal
Nepp, jag är väldigt försiktigt så att det inte kommer upp några piratkopior
Chansen att fällas för ett skal är liten, men det är ju alltid bättre och vara på den säkra sidan. Sedan så handlar det ju om etik och moral och ärligheten mot kunderna.21 juni, 2012 kl. 21:11 #147614JohanRDeltagare@skinza.se 47019 wrote:
Nepp, jag är väldigt försiktigt så att det inte kommer upp några piratkopior
Chansen att fällas för ett skal är liten, men det är ju alltid bättre och vara på den säkra sidan. Sedan så handlar det ju om etik och moral och ärligheten mot kunderna.Plockade bort dom och ska verkligen tänka på det i framtiden tack för all hjälp
21 juni, 2012 kl. 21:15 #147615Anton ADeltagare@JohanR 47020 wrote:
Plockade bort dom och ska verkligen tänka på det i framtiden tack för all hjälp
Tror att det lönar sig att vara ärlig i slutändan!
Det var så lite så!21 juni, 2012 kl. 21:17 #147616JohanRDeltagare@skinza.se 47021 wrote:
Tror att det lönar sig att vara ärlig i slutändan!
Det var så lite så!Jo självklart! Aldrig tänk på att någon eller att det är något man bryr sig om tycker jag sett massor av butiker sälja skal med apple loggan, porsche ferrari etc på trevlig midsommar!
22 juni, 2012 kl. 10:14 #147641Anton ADeltagare@JohanR 47022 wrote:
Jo självklart! Aldrig tänk på att någon eller att det är något man bryr sig om tycker jag sett massor av butiker sälja skal med apple loggan, porsche ferrari etc på trevlig midsommar!
Tyvärr finns det ju mängder med butiker som säljer piratkopior… Men det gäller att inte sänka sig till deras nivå
Detsamma!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.