Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Tips på prisberäknare, xml-filer?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Ggaiv.
-
FörfattareInlägg
-
19 juni, 2012 kl. 20:33 #98302Jacob BDeltagare
Jag söker ett program, någon form av XML editor/price calculator, där jag kan ladda in en fil i xml-format och med egna formler beräkna ett utpris (utifrån t.ex. inpris eller rek.pris). Vill sedan kunna spara filen i xml-format innehållandes det satta utpriset.
Någon som har förslag på program eller annan lämplig lösning?
Tack på förhand!
19 juni, 2012 kl. 20:37 #147509Jimmy OstromDeltagareFunkar med helt vanligt Excel som du sen väljer att spara i t.ex. XML.
Eller har jag fel?
@Jacob B 46894 wrote:
Jag söker ett program, någon form av XML editor/price calculator, där jag kan ladda in en fil i xml-format och med egna formler beräkna ett utpris (utifrån t.ex. inpris eller rek.pris). Vill sedan kunna spara filen i xml-format innehållandes det satta utpriset.
Någon som har förslag på program eller annan lämplig lösning?
Tack på förhand!
19 juni, 2012 kl. 20:47 #147512Jacob BDeltagareIbland ser man inte skogen för alla träd… Ja banne mig så går det väl att importera dessa filer i Excel. Ska testa detta. Högst pinsamt
Är det någon som råkar ha dunderprogram så är det dock fortfarande intressant att höra!
19 juni, 2012 kl. 21:51 #147518GgaivDeltagarePå freelancer.com hittar du säkert någon som kan göra ett script åt dig också. Jag hittade en jätteduktig xml-kille från Holland och har nu csv-filer exakt enligt mina behov från xml-grund. Kostade mig inte många hundralappar.
Sent from my Transformer Prime TF201
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.