Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Postförskott – andra bolag än posten?
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av JohanR.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2012 kl. 18:46 #98294JohanRDeltagare
Hej
Ska skicka mitt första paket nu alltid skickat brev innan, på posten kostar detta totalt 196 kr med postförskott vilket är dyrare än vad kunden betalade totalt..
Tänkte höra med er om det finns andra alternativ? Kunden vill verkligen ha på postförskott
18 juni, 2012 kl. 18:51 #147435ParvelitoDeltagareOm du söker på postförskott så hittar du en del trådar där många sänker den betalningsmetoden. Det är dyrt, det är krångligt och det är riskfyllt.
18 juni, 2012 kl. 18:54 #147436JohanRDeltagare@Parvelito 46818 wrote:
Om du söker på postförskott så hittar du en del trådar där många sänker den betalningsmetoden. Det är dyrt, det är krångligt och det är riskfyllt.
Jo, har kikat lite på det.. Tog bort det i 1 vecka fick kanske 2 ordrar. Ordrarna ökade direkt efter att jag satt tillbaka det som betalningsmetod. Visst kan det vara så att folk ej har råd just nu innan löning samt att de inte känner till min butik riktigt då jag är rätt så liten..
Även nekat ett fåtal ordrar på postförskott då folk slarvat med mobilnr och mailen ej är giltig får tillbaka (system delivery failure) på orderbekräftelsen.. Då skickar jag verkligen ej dessa paket, brukar också kolla så att allt stämmer överens med adress samt namn och får hoppas på det bästa.
19 juni, 2012 kl. 07:16 #147448Tango42DeltagareOm kunden vill betala i efterhand, varför inte titta vidare på faktura, kanske börja med Payson faktura om du inte vill binda upp dig?
19 juni, 2012 kl. 10:40 #147459GregerADeltagareÄven Schenker och DHL erbjuder postförskott, men det heter efterkrav resp COD hos dem. Merkostnaden är ungefär samma som hos Posten.
Om ditt paket inte är större än att det kan skickas som brev så kan du skicka brevpostförskott. Då kostar det runt 50:- utöver det normala brevportot, vilket blir billigare än att skicka Mypack med postförskott – och det blir nog omöjligt att komma upp i 192:-, t.ex 500g, 36+52:-=84:- 2kg 72+52:- = 124:-. Vid brevpostförskott tillkommer inget skrymmandetillägg.
Du kan göra och betala brevpostförskotten on-line: Skicka Direkt
Är du fakturakund på brev så blir PF ytterligare några kronor billigare, men då måste du lämna in brev för 300:- + moms samtidigt.
19 juni, 2012 kl. 11:12 #147462JohanRDeltagareTack
Vart skicka lätt alternativet på brevpostförskott funkade så som tur va
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.