Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Ehandel under EM 2012.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    lancevancedance
    Deltagare

Hej kära ehandlare

Skulle bara kolla med er om det är lika lugnt i era webbutiker under EM 2012. Självklart beror det på vilken typ av produkter man säljer mm, men jag vill ha en generell bild på hur det går för er under den här perioden.

Sedan den 14:e (torsdags) har det varit dödslugnt i vår butik. antalet besökare har halverats, samt knappt några ordrar. Såhär lugnt brukar det annars aldrig vara.

Saken är den att jag den 13:e utförde några ändringar i våra kategorier som ska förenkla det hela men nu när det trillar in så lite ordrar funderar jag på om det kan ha lite med det att göra också.

Så hur går det för era butiker under dessa EM dagar?

Jimmy Ostrom
    Deltagare

För Blekinge Bilradios del gör vi nog vår bästa månad någonsin och passerar troligen 700 000 kronor i juni mot t.ex. 467 000 kronor förra året under samma tid. Vi passerar nog 500 ordrar i år mot ca 250 förra året.

Mitt i detta flyttar vi vårt lager………….=)

Joel
    Deltagare

@lancevancedance 46750 wrote:

Hej kära ehandlare

Skulle bara kolla med er om det är lika lugnt i era webbutiker under EM 2012. Självklart beror det på vilken typ av produkter man säljer mm, men jag vill ha en generell bild på hur det går för er under den här perioden.

Sedan den 14:e (torsdags) har det varit dödslugnt i vår butik. antalet besökare har halverats, samt knappt några ordrar. Såhär lugnt brukar det annars aldrig vara.

Saken är den att jag den 13:e utförde några ändringar i våra kategorier som ska förenkla det hela men nu när det trillar in så lite ordrar funderar jag på om det kan ha lite med det att göra också.

Så hur går det för era butiker under dessa EM dagar?

Samma här! Och då säljer vi ändå några supporterprylar som borde bidragit med extra försäljning.

Det är bara att inse att sommaren är här och att resten av juni kommer bli relativt lugn jämfört med övriga året. Likaså juli brukar inte vara någon rekordmånad för oss.

Parvelito
    Deltagare

Jag tycker det har varit ett bra tryck på ordersidan, och tackar skatteåterbäringen för det.

Per Nilsson
    Deltagare

@Parvelito 46753 wrote:

Jag tycker det har varit ett bra tryck på ordersidan, och tackar skatteåterbäringen för det.

Samma här.

lancevancedance
    Deltagare

Så det är troligen p.g.a. Sommaren samt EM som orderna inte trillar in som alltid. Det är troligen inte för att jag flyttade in två populära underkategorier under en annan underkategori.

AndersIvar
    Deltagare

Ena butiken som säljer oljerockar till män 40+ är helt död. Andra butiken som säljer kökshandtag till mestadels kvinnor, helt lysande de senaste dagarna.

Gissar på att kvinnorna inom kort kommer sätta sina män i arbete, och det verkar ju ha gått fortare än vad alla trodde från början med tanke på resultatet igår. =)

Nicklas
    Deltagare

Försäljningen tror jag inte påverkas något av EM för vår del, dock så har nog vädret en stor påverkan.

Macondax
    Deltagare

Fotbolls-EM verkar inte ha påverkat försäljningen nämnvärt, mer än under Sverige-matcherna (då kunder la orders när Sverige fick baklängesmål).

Juni 2011 (1-16:e): ~100 K
    Juni 2012 (1-16:e): ~128 K

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.