Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback på ny e-butik

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Rivie
    Deltagare

Hej,

Har varit inne här ett tag och försöker ta åt mig så mycket som möjligt av era erfarenheter. Nu har jag kommit så långt att vår e-butik ligger uppe och det börjar bli dags att marknadsföra sig. Men först skulle jag uppskatta att få lite kritik från er som kan det här med e-butik på vad som saknas eller är mindre bra.

touch, strömbrytare, vägguttag, strömbrytare, glasram, dimmer – distinct

/Mats

Beatme
    Deltagare

Domän och butiksnamn inte lika!? Känns fel att marknadsföra en webbsida som leder någon annanstans.! Jag skulle ha valt att att använda distinctab som namn ist! Så slipper du riskera att förlora kunder på många olika sätt.!

Andreas
    Deltagare

Tråkigt (färgerna på sidan, se genom dem)
    Rörigt (tog en evighet att hitta produktmenyn)
    och viktig information saknas (org nummer?).

Nej, kolla genom genomgången för vad som krävs i en webbutik före du söker feedback.

Tyvärr är jag negativ, men denna sida kommer inte att konvertera bra idag.

//Andreas

Anton A
    Deltagare

@Andreas 46487 wrote:

Nej, kolla genom genomgången för vad som krävs i en webbutik före du söker feedback.

//Andreas

Jag håller inte riktigt med dig. Det finns väldigt många sidor som är mil sämre än denna.
    Loggan är helt ok, dock så kanske du ska ta bort mirroring-effecten?
    Sedan håller jag med om att menyn är lite rörig.
    Org-nummer etc. finns ju på sidan under kontakta oss. Lägg in det under om oss också/istället.
    Sedan kanske det skulle vara schysst att fixa en guide för de som inte har så bra koll på dina produkter?

Rivie
    Deltagare

@Beatme 46482 wrote:

Domän och butiksnamn inte lika!? Känns fel att marknadsföra en webbsida som leder någon annanstans.! Jag skulle ha valt att att använda distinctab som namn ist! Så slipper du riskera att förlora kunder på många olika sätt.!

Har funderat en del på det där själv och även frågat en del andra och det verkar vara ganska delade meningar om hur betydelsefullt det är. Vissa bryr sig inte medans andra tycker det är väldigt viktigt. Kommer fortsätta se över antingen domännamnet eller presentationen i butiken.

Rivie
    Deltagare

@Andreas 46487 wrote:

//Andreas

All kritik är bra kritik!
    Och jag har läst igenom genomgången ;-)
    Är själv nöjd med färgvalet men det där är ju en smaksak.
    Hur viktigt är det egentligen med att man lätt hittar org nummret? själv har jag aldrig brytt mig när jag handlat på nätet.

Anton A
    Deltagare

@Rivie 46531 wrote:

Hur viktigt är det egentligen med att man lätt hittar org nummret? själv har jag aldrig brytt mig när jag handlat på nätet.

Tror bara att det är vana ehandlare som tänker på sådant :)

Anton A
    Deltagare

@Rivie 46530 wrote:

Har funderat en del på det där själv och även frågat en del andra och det verkar vara ganska delade meningar om hur betydelsefullt det är. Vissa bryr sig inte medans andra tycker det är väldigt viktigt. Kommer fortsätta se över antingen domännamnet eller presentationen i butiken.

Tycker att det ska vara samma namn.

Rivie
    Deltagare

@skinza.se 46492 wrote:

Jag håller inte riktigt med dig. Det finns väldigt många sidor som är mil sämre än denna.
    Loggan är helt ok, dock så kanske du ska ta bort mirroring-effecten?
    Sedan håller jag med om att menyn är lite rörig.
    Org-nummer etc. finns ju på sidan under kontakta oss. Lägg in det under om oss också/istället.
    Sedan kanske det skulle vara schysst att fixa en guide för de som inte har så bra koll på dina produkter?

Finns en anledning till att loggan är som den är. Då vi handlar med strömbrytare i glas så ville jag återspegla det i loggan.
    Håller med om att menyn inte är bra och kommer att ändra på på upplägget bara jag kommer på något bra system.

Kan mycket väl tänka mig att göra någon form av guide men hur menar du att den skulle vara? Antar att man blir lite hemmablind då det är självklart för en själv hur all funkar.

Anton A
    Deltagare

@Rivie 46535 wrote:

Finns en anledning till att loggan är som den är. Då vi handlar med strömbrytare i glas så ville jag återspegla det i loggan.
    Håller med om att menyn inte är bra och kommer att ändra på på upplägget bara jag kommer på något bra system.

Kan mycket väl tänka mig att göra någon form av guide men hur menar du att den skulle vara? Antar att man blir lite hemmablind då det är självklart för en själv hur all funkar.

Tror dock inte att någon kund tänker så långt ;)

Helt enkelt en guide hur man köper rätt strömbrytare.
    Jag som inte kan något om den typen av vara har ju ingen aning om vad jag ska ha och va skillnaderna på de olika typerna är. Vad är skillnaden på 1-polig och 2-polig t.ex. Och lite allmänna tips hur man väljer rätt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.