Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur långt tid innan ordrar trillar in?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    JohanR
    Deltagare

Hej

Har haft en webbbutik uppe i snart 2-3 månader. Har väl haft 40 ordrar. I helgen vart man glad då man fick hela 6 ordrar vilket jag fortfarande anser är lite, då jag vill ha ett snitt på 5-6 per dag :D

Menmen de lär väl ta en stund så hur långt tid tog det för er innan ni började komma igång med massa ordrar? :)

Johan W
    Deltagare

Gör du någon marknadsföring?

JohanR
    Deltagare

Nopp, inget sånt faktiskt.. kanske ska börja med det, något tips? tidningsmarknadsföring kostar ju skjortan o de flesta är ju riktigt dyra..

e ju rätt så nystartad:/

DavidWigg
    Deltagare

Att veta vad du säljer underlättar också för att man ska ge bra tips till dig :)

Butik-url?

Croona
    Deltagare

40 ordrar med ingen som helst marknadsföring? Du kör inte adwords eller något alls?:)

mickevvs
    Deltagare

@JohanR 46790 wrote:

Nopp, inget sånt faktiskt.. kanske ska börja med det, något tips? tidningsmarknadsföring kostar ju skjortan o de flesta är ju riktigt dyra..

e ju rätt så nystartad:/

Blocket, affilliate är några jag kan rekommendera att börja med. Är själv ute efter mer maknadsföringskanaler som är bra.

MonsterM
    Deltagare

40 ordrar utan marknadsföring är ju riktigt bra enligt mig. Men vilken marknadsföringkanal du ska välja är lite knepigt att hjälpa till med då vi inte vet vad du säljer.

danielandersson
    Deltagare

”Jag har en butik ute i skogen utan någon marknadsföring, varför kommer inte någon?”

JohanR
    Deltagare

Säljer mestadels iphoneskal de är väl de folk köpt mest utav. Sen säljer jag lite annat kul :D

Grympryl I Sverige är sajten.

Några tips på hur man ska gå tillväga nu ? :)

40ordrar på 2 månader, är det bra fastän man inte markandsfört sig? Sure har j u lagt upp 2-3 annonser på blocket och försökt spridit min url lite överallt men inget mer.

Funderar på en groupon deal men de vill ju att man har höga priset på sina varor vilket jag inte har och så tar de 50% provision.. :)

SkalHuset.se
    Deltagare

Håll dig borta från Groupon, eniro deals och allt vad det heter, enligt min mening.
    Vi körde Groupon på vår norska systersida, har bara dålig erfarenhet av det.

Finns endel trådar på forumet att läsa angående det, så kan du få en bättre bild av såna deals, och vad andra tycker.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.