Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Magento koppling mellan butiker
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Magento.
-
FörfattareInlägg
-
7 juni, 2012 kl. 20:02 #98247V.LindbergDeltagare
Hej,
Är lite nyfiken på om de på något sätt går att göra en koppling eller liknande mellan två olika magento butiker för att hålla produktlagret uppdaterat automatiskt?
Mvh
Victor7 juni, 2012 kl. 20:14 #147043MagentoDeltagare@V.Lindberg 46376 wrote:
Hej,
Är lite nyfiken på om de på något sätt går att göra en koppling eller liknande mellan två olika magento butiker för att hålla produktlagret uppdaterat automatiskt?
Mvh
VictorLigger shopparna på samma installation eller är det två helt separata shoppar?
(inser givetvis att det troligtvis är det senare alternativet men lika bra att fråga )7 juni, 2012 kl. 21:00 #147045V.LindbergDeltagare@Magento 46377 wrote:
Ligger shopparna på samma installation eller är det två helt separata shoppar?
(inser givetvis att det troligtvis är det senare alternativet men lika bra att fråga )Hej,
De ligger på helt skilda installationer. En installerad i England och andra i Sverige om de nu kan påverka
Med vänlig hälsning,
Victor7 juni, 2012 kl. 21:49 #147047FredrikGustDeltagareDet går att fånga lagerrörelser och distribuera dessa mellan installationerna. Håller på att titta på att få ihop en sådan plugin som går mellan prestashop och magento (då vi kommer att köra magento i butiken som riktar sig mot företagskunderna).
8 juni, 2012 kl. 09:13 #147055MagentoDeltagareJag har skickat ett PM till dig med lösning.
8 juni, 2012 kl. 09:43 #147057DanDeltagareHur hjälper detta folk som läser tråden.
Posta lösningen i tråden, annars är det ren egenreklam och DM-spam vilket leder till 1 månads avstängning.
@Magento 46390 wrote:
Jag har skickat ett PM till dig med lösning.
8 juni, 2012 kl. 09:51 #147058MagentoDeltagareLösningen innebär programmering och kostnader och då trodde jag givetvis att jag inte skulle posta det i tråden då det skulle innebära reklam och exponering av oss själva. Hur ska jag göra?
8 juni, 2012 kl. 09:53 #147059MagentoDeltagareOm jag uttrycker mig så här istället för att hålla mig till tråden då. Det krävs en del programmering då en plattform för detta i ett annat case redan byggts.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.