Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ehandelsnytt › Ehandelsnytt #96 – It’s all about the SEBC!
- Detta ämne har 9 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
29 maj, 2012 kl. 07:31 #98201Julius GunnilstamDeltagare
Hej hopp… här snackar vi Ehandelsnytt nummer 96.
29 maj, 2012 kl. 08:21 #146499Per NilssonDeltagareDet är nästan alltid samma personer som figurerar i era nyheter.
Består verkligen e-handels-Sverige bara av dessa personer eller finns det andra som också är verksamma inom e-handel?
29 maj, 2012 kl. 08:24 #146496Julius GunnilstamDeltagare@Per Nilsson 45791 wrote:
Det är nästan alltid samma personer som figurerar i era nyheter.
Består verkligen e-handels-Sverige bara av dessa personer eller finns det andra som också är verksamma inom e-handel?
Det är självklart eliten du ser på bild och som givetvis är de som bör få media-utrymme.
Du får vara med på lite fler event så ska vi nog börja fota dig också Per
Tänk du kanske också hade kunnat få vara med här:
Full aktivitet även i pauserna på SEBC 2012 by julgun, on Flickr29 maj, 2012 kl. 08:28 #146494Per NilssonDeltagare@Julius 45793 wrote:
Det är självklart eliten du ser på bild och som givetvis är de som bör få media-utrymme.
Du får vara med på lite fler event så ska vi nog börja fota dig också Per
Ja, det kanske blev någon konstig vibb att jag själv var intresserad av att figurera men så var det inte. Kniv-Per har tillräckligt stort ego ändå
Nej, jag tänkte mer på andra intressanta personligheter som är involverade i vår värld.
Det kanske låter lite skitnödigt politiskt korrekt men jag tycker att det är väldigt få kvinnor som får vara med i era reportage. Hur kommer det sig?
29 maj, 2012 kl. 08:34 #146492AndreasDeltagareHåller med Per.
Många ehandels evenemang, men oftast samma personer som figurerar i sammanhangen.
Har även funderat på om det behövs såhär mycket evenemang om och kring ehandel.
När skall man hinna sälja?
29 maj, 2012 kl. 08:35 #146493Julius GunnilstamDeltagare@Per Nilsson 45794 wrote:
Det kanske låter lite skitnödigt politiskt korrekt men jag tycker att det är väldigt få kvinnor som får vara med i era reportage. Hur kommer det sig?
För det första ska du tänka på att jag gör allt och är en person, inte flera. Varför det inte var många tjejer med denna gång var väl för att det inte var särskilt många tjejer på scenen? Vi sände primärt – fotade högst sekundärt.
Hos Jetshop finner du lite bredare utbud av bilder: Flickr: Jetshop’s Photostream
29 maj, 2012 kl. 08:38 #146491Per NilssonDeltagare@Julius 45796 wrote:
För det första ska du tänka på att jag gör allt och är en person, inte flera. Varför det inte var många tjejer med denna gång var väl för att det inte var särskilt många tjejer på scenen? Vi sände primärt – fotade högst sekundärt.
Hos Jetshop finner du lite bredare utbud av bilder: Flickr: Jetshop’s Photostream
Jag ska genast sluta upp med att ”nia” dig
Det kanske blir en större mix av människor i nästa reportage?
29 maj, 2012 kl. 08:39 #146489ParvelitoDeltagareI mångt och mycket beror det väl kanske på att det är ungefär samma människor som tid efter annan åker på dessa event, och en viss klick av dem syns och hörs mer än andra. Föredragshållarna är också i mångt och mycket samma människor som dyker upp gång efter gång (och gör det bra). Det är lite som när Sverige skall spela fotboll, alla är intresserade av Zlatan, men vad Pär Hansson, Andreas Granqvist och Martin Olsson gör, tycker och tänker är det ingen som bryr sig om, även om de också är uttagna i EM-truppen.
29 maj, 2012 kl. 08:51 #146488Julius GunnilstamDeltagareOm ni kollar på sändningarna så efterfrågades det fler tjejer på scenen. Vilket upprörde Kodmyran i sin sjuksäng i England
Hon vill såklart se fler tjejer men de ska tillfrågas på grund av kompetens, ej kön.
https://twitter.com/KodmyranKatrin/status/205977242701008897
29 maj, 2012 kl. 08:58 #146484Per NilssonDeltagare@Julius 45802 wrote:
Om ni kollar på sändningarna så efterfrågades det fler tjejer på scenen. Vilket upprörde Kodmyran i sin sjuksäng i England
Hon vill såklart se fler tjejer men de ska tillfrågas på grund av kompetens, ej kön.
https://twitter.com/KodmyranKatrin/status/205977242701008897
Jag vill verkligen inte gå in på någon puckad genus-debatt nu.
När jag skriver att jag vill se fler kvinnor så menar jag självklart kompetenta och kunniga kvinnor. Att bara fylla ut med kvinnor för att de är kvinnor är… [långt inlägg om genusvetenskap].
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.