Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Villavaruhuset

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Parvelito
    Deltagare

Fick just mail från Payson med ett erbjudande att vara med i en ny portal som heter Villavaruhuset med start i höst. Skall marknadsföras mot Vi i Villas läsare.

Eftersom jag är Paysonpartner bjuder de generöst på anmälningsavgiften om endast 19.900kr. Sedan är det där tänkt att man skall erbjuda veckans deals och extrapriser. Man får betala en provision (okänt hur stor) samt en årlig marknadsföringsavgift (också okänt hur stor).

Vi i Villas läsare skall sedan ansöka om en kod (ny varje månad) som man skall ange i ebutikernas kassor för att få dessa erbjudanden.

Spontant så känns det här oerhört feltänkt. Fokus är på deals och extrapriser, men med avgifter så kommer det inte att bli särskilt attraktiva erbjudanden. Kanske hade varit bättre att lansera smarta och nya produkter för en mer köpstark grupp av konsumenter? Det blir dessutom många steg för en kund att först se erbjudandet på sajten, sedan be om att få månadens rabattkod, för att så gå till webbutiken och göra sitt köp. Jag tror inte det konverterar så bra.

Någon som vet mer, eller som har andra synpunkter?

Richie72
    Deltagare

@Parvelito 45295 wrote:

Eftersom jag är Paysonpartner bjuder de generöst på anmälningsavgiften om endast 19.900kr.

Man ska sälja mycket för att få tillbaka den anmälningsavgiften.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Jag kan inte annat än att hålla med!

@Parvelito 45295 wrote:

Kanske hade varit bättre att lansera smarta och nya produkter för en mer köpstark grupp av konsumenter?

Parvelito
    Deltagare

@Richie72 45299 wrote:

Man ska sälja mycket för att få tillbaka den anmälningsavgiften.

Ja, i synnerhet som man sedan också betalar provision och marknadsföringsavgift, samt förväntas komma med unika erbjudanden som har lågt pris.

fotofyndet
    Deltagare

Vet inte om jag missade det förut eller om det inte stod, men nu står det iaf att provisionen är 5-15%. De 19.900 kronorna är en anmälningsavgift, men sen står det ju ”en årlig marknadsföringsavgift”. Ingår den också första året? Eller är det det ytterligare 19.900 kr för påföljande år också?

Nja, det där tror jag inte så mycket på. Om man tittar på hur Fyndiq har fått kämpa, som trots allt har en för oss handlare överkomlig prisbild och därmed får in många handlare och många produkter.

Plastskivor
    Deltagare

Det är en dold kostnad i detta också och det är att det skulle ta tid också att administrera systemet och planera vilka erbjudanden man ska ha osv.

Mycket bättre att lägga den tiden på att ge bra service till de kunder som betalar ordinarie pris.

Flagstore.se
    Deltagare

Betala avgifter för att slumpa bort varor är inte min kopp te. Alla sådana erbjudanden går direkt i papperskorgen :p

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.