Startsida › Forum › E-handelsforumet › Köp & Sälj › Webbshop till salu
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av wilma.
-
FörfattareInlägg
-
22 maj, 2012 kl. 11:40 #98164wilmaDeltagare
Hej på er,
Jag säljer nu min webbshop pga sjukdom/tidsbrist.
Webshopen, som är inriktad på heminredning och presenter, har fått mycket uppmärksamhet i pressen och har varit flitigt förekommande i redaktionell text i relevanta månadsmagasin och dagstidningar så som Svenska Dagbladet.Webbshopen ligger rätt bra till SEO-mässigt. På många av våra longtail-fraser ligger vi på plats 1-3, och för breda sökord som t.ex. ”inredningsbutik” ligger vi just nu på plats 11, utan att ha jobbat med sökmotoroptimeringen på ett halvår. För frasen ”miljövänlig heminredning” på 1:a plats.
I försäljningen ingår:
* Webbshopen och varumärket Wilma&friends med domänerna ”www.wilmaandfriends.se” och ”www.wilmaandfriends.com”
* Nuvarande lager (inventeras vid försäljningstillfället och tas betalt efter kurant lagervärde)
* Komplett webshopslösning, hos Kodmyran
(teknisk lösning, produkttexter, bilder, samt all annan producerad text)
* Kundregister
* Nyhetsbrevsregister
* Presskontakt-register
* Bloggkontakter
* Upparbetad blogg och FacebooksidaKonto för Kundo (digital kundtjänst), Mailchimp (nyhetsbrev), MyNewsdesk (pressrelaser), Olark (chattfunktion), AdRecord (affiliatemarknadsföring) medföljer också.
Wilma&friends har även samarbete med möbler.se för att driva trafik till siten.Bruttovinst på produkterna ligger på 50-60%.
Webbshopen har bedrivits på deltid med som mest ca 20 h jobb per vecka.
Sedan i höstas har den endast ägnats ca 4-8 h/vecka.
2010 år omsättning (när jag jobbade halvtid med shopen uppgick till 300′.)Låter det intressant? Kontakta mig via mail för mer information och data om webbshopen. catharina (at) wilmaandfriends.se
27 augusti, 2012 kl. 10:08 #150989wilmaDeltagareJust det – kanske ska meddela även här om det gått någon förbi – SÅLT!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.