Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Tidning ändrar annonsformat 1 dag innan deadline

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Anton A
    Deltagare

Jag håller på att sätta in en annons i en tidning. (1/8 sida).
    Jag fick mediakit osv. från dem för ett tag sedan hur stor annonsen skulle vara.
    När jag sedan kollade i ett mail för en stund tillbaka så ser jag att de har minskat ner annonsformatet med nästan 2cm, utan att berätta något om denna ändring. Då jag fick se de nya måtten reagerade jag inte, då jag trodde att det var samma som stod i mediakitet.
    Vad ska jag göra då jag får veta att de minskat ner annonsformatet med 2cm en dag innan deadline?

JohanK
    Deltagare

@skinza.se 44007 wrote:

Jag håller på att sätta in en annons i en tidning. (1/8 sida).
    Jag fick mediakit osv. från dem för ett tag sedan hur stor annonsen skulle vara.
    När jag sedan kollade i ett mail för en stund tillbaka så ser jag att de har minskat ner annonsformatet med nästan 2cm, utan att berätta något om denna ändring. Då jag fick se de nya måtten reagerade jag inte, då jag trodde att det var samma som stod i mediakitet.
    Vad ska jag göra då jag får veta att de minskat ner annonsformatet med 2cm en dag innan deadline?

Antingen ber du att få betala mindre, avbryter annonsen eller så fortsätter du helt enkelt.

/Johan

Anton A
    Deltagare

@JohanK 44060 wrote:

Antingen ber du att få betala mindre, avbryter annonsen eller så fortsätter du helt enkelt.

/Johan

Gå ner i pris tycker jag verkar vara det mest realistiska, med tanke på att de har klantat till det.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.