Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Sista gången jag använder Fedex…
- Detta ämne har 30 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av ginhev123.
-
FörfattareInlägg
-
7 maj, 2012 kl. 07:37 #98068Anton ADeltagare
Har ett paket som just nu är ute för leverans med Fedex. Det är rätt bråskande då det är till en större kund.
Paketet ankom till Arlanda imorse så jag räknade med att få det utkört idag, men eftersom beräknad leveranstid är på onsdag kommer de att köra ut paketet först då…Ibland blir man inte klok på dessa logistikföretag…
7 maj, 2012 kl. 07:41 #144609Per NilssonDeltagareLeveransplanering kallas det för.
7 maj, 2012 kl. 07:43 #144610Anton ADeltagare@Per Nilsson 43707 wrote:
Leveransplanering kallas det för.
Jo, men är ju extremt irriterande. Jämfört med t.ex. DHL som levererar direkt.
7 maj, 2012 kl. 07:43 #144611Jimmy OstromDeltagareHelt kassa är Fedex. Tog typ 8 arbetsdagar för dom att få kört ut paketen.
@skinza.se 43706 wrote:
Har ett paket som just nu är ute för leverans med Fedex. Det är rätt bråskande då det är till en större kund.
Paketet ankom till Arlanda imorse så jag räknade med att få det utkört idag, men eftersom beräknad leveranstid är på onsdag kommer de att köra ut paketet först då…Ibland blir man inte klok på dessa logistikföretag…
7 maj, 2012 kl. 07:46 #144612Anton ADeltagare@Jimmy Öström 43709 wrote:
Helt kassa är Fedex. Tog typ 8 arbetsdagar för dom att få kört ut paketen.
Verkligen! Brukar köra DHL, men tog Fedex den här gången eftersom det var lite billigare. Dåligt val…
Ringde sedan deras kundtjänst och de var inte direkt hjälpsamma…7 maj, 2012 kl. 07:53 #144613pyhobbyDeltagareDeras ”beräknade leveranstid” kan du inte lita på alls. Jag har fått mängder av paket levererade både långt innan och långt efter utsatt datum. Kanske paketet kommer tidigare i alla fall?
Jag brukar alltid använda chatten på fedex.se när jag behöver hjälp (läs efterlysa paket som tar lång tid på sig att få levererat), har alltid fått snabb och bra information därifrån.
Vi har haft mängder med paket (Fedex) som blivit liggande lång tid på Arlanda, verkar vara en riktig flaskhals. Jag ser alltid till att ta hem brådskande leveranser med DHL istället även om det brukar kosta lite mer.
7 maj, 2012 kl. 07:53 #144614Per NilssonDeltagareMen vad tråkigt. Jag som precis har öppnat konto hos FedEx för att prova dem på USA-importer.
Jag ska i alla fall ge dem 1 (en) chans på 1 (en) leverans.
7 maj, 2012 kl. 07:56 #144616Per NilssonDeltagareFår jag fråga varför ni väljer DHL framför UPS?
7 maj, 2012 kl. 08:00 #144617Anton ADeltagare@pyhobby 43712 wrote:
Deras ”beräknade leveranstid” kan du inte lita på alls. Jag har fått mängder av paket levererade både långt innan och långt efter utsatt datum. Kanske paketet kommer tidigare i alla fall?
Jag brukar alltid använda chatten på fedex.se när jag behöver hjälp (läs efterlysa paket som tar lång tid på sig att få levererat), har alltid fått snabb och bra information därifrån.
Vi har haft mängder med paket (Fedex) som blivit liggande lång tid på Arlanda, verkar vara en riktig flaskhals. Jag ser alltid till att ta hem brådskande leveranser med DHL istället även om det brukar kosta lite mer.
Ja i fortsättningen blir det DHL alternativt Ups.
Fedex har fått sin chans…7 maj, 2012 kl. 08:01 #144618 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.