Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Placeringar på Google efter Penguin update

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 31 totalt)
  • Författare
    Alldo
    Gäst

Den 24 april rullade Google ut en uppdatering som går under namnet Penguin. Någon som märkt av några ändringar i sökresultaten?

Några placeringar har kastats om för oss – men inte mycket har ändrats som tur är. Däremot har några ”konkurrenter” kommit långt tillbaka i SERP:en :)

Är lite intresserad av att se hur det har ändrats inom e-handel rent generellt. Alla kanske inte har koll på detta dock.

En enorm anstormning har gjort som kommentarer på bland annat Official Google Webmaster Central Blog: Another step to reward high-quality sites för den som orkar läsa mer.

Bjorn F
    Deltagare

Jo tack, det märkte man av. Rasade på allt, det var den värsta stunden i mitt liv när jag kollade runt och upptäckte precis hur stor skada det hade gjort. Nu börjar jag långsamt komma tillbaka iaf.

Det irriterande är att små spambloggar som inte har uppdaterats på fyra år plötsligt dök upp på förstasidorna och snodde mina placeringar.

Parvelito
    Deltagare

Jag formligen älskar den uppdateringen. Mitt viktigaste sökord har klättrat till nr 4, förbi Webhallen, Elgiganten och Komplett. Det betyder rätt många fler beställningar.

Magnus
    Deltagare

Blogg.se och n.nu har åkt på en del stryk.
    Har inte märkt någon förändring på mina faktasidor eller e-butiken.

Alldo
    Gäst

@Björn F 43477 wrote:

Det irriterande är att små spambloggar som inte har uppdaterats på fyra år plötsligt dök upp på förstasidorna och snodde mina placeringar.

Folk är rasande mot Google pga detta – ganska kul att läsa kommentarer om det – värre för de drabbade, så klart :(

@Parvelito 43478 wrote:

Jag formligen älskar den uppdateringen. Mitt viktigaste sökord har klättrat till nr 4, förbi Webhallen, Elgiganten och Komplett. Det betyder rätt många fler beställningar.

Bara att gratulera, kör hårt!

Alldo
    Gäst

@Magnus 43479 wrote:

Blogg.se och n.nu har åkt på en del stryk.
    Har inte märkt någon förändring på mina faktasidor eller e-butiken.

Hade faktiskt några ”faktasidor” som klättrade en helt del :D

Alldo
    Gäst

Här är en mycket bra sida för den som vill läsa mer: Penguin Analysis: SEO Isn’t Dead, But You Need to Act Smarter | Microsite Masters

Joel
    Deltagare

Vi kan väl konstatera att vi hade optimerat lite väl hårt på en del sökord som störtdök, men det är bara göra om och göra rätt …

Jag hade kunnat betala dyrt för att höra hur det lät på morgonfikat hos Jajja mfl som lär ha fått en hel del arga kunder efter uppdateringen :rolleyes:

DavidWigg
    Deltagare

@Joel 43484 wrote:

Jag hade kunnat betala dyrt för att höra hur det lät på morgonfikat hos Jajja mfl som lär ha fått en hel del arga kunder efter uppdateringen :rolleyes:

He he :) Som en liten fluga på väggen.

För mig har det inte skett några stora förändringar.

Parvelito
    Deltagare

@Joel 43484 wrote:

Oh, jag hade kunnat dela den kostnaden med dig för att få höra jag också.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 31 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.