Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Satellit marknadsföring?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 49 totalt)
  • Författare
    ogge_112
    Deltagare

Har planer på att starta lite bloggar och sateliltsidor för att marknadsföra mig och få inlänkar. Men hur gör man det på bästa sätt?

Är en blogg eller en hemsida bäst ur seo synpunkt?

Vilka blogglösningar är bäst i seo synpunkt?

bleedz
    Deltagare

I längden kan det nog bli mer kostnadseffektivt att anlita någon som hjälper dig.
    För jag antar att du har en verksamhet som ska skötas :)

Men förövrigt tror jag att hemsida är bättre än blogg. Google skärper ju och gör om länk systemet hela tiden.

ogge_112
    Deltagare

Är det verkligen så avancerat att man bör leja ut det istället?

mickevvs
    Deltagare

Det är inte direkt avancerat. Men det tar tid. Har du en blogg bör du skriva i den minst ett par gånger i veckan för att det ska ge utdelning. Sedan har du en statisk hemsida så bör man uppdatera den regelbundet, vilket också tar tid.

Jag jobbar med både och. Personligen föredrar jag statiska hemsidor just för att dem tar inte lika mycket tid att hålla i ordning och jobba upp i sökresultatet. Men det kan även vara svårare att få upp en statisk hemsida än en blogg.

I dem fallen jag har blogg så använder jag mig utav wordpress och en del SEO plugins för den. Till statiska satellitsidor bygger jag egna samt använder mig utav n.nu, n.nu är framför allt väldigt bra om man inte har så stora SEO kunskaper själv.

Har du inte så jätte stora erfarenheter inom SEO så bör du anlita någon. För det kommer ta mycket av din tid. Testa att dra igång ett par stycken satellitsidor och se :)

Per Nilsson
    Deltagare

@mickevvs 43269 wrote:

Det är inte direkt avancerat. Men det tar tid. Har du en blogg bör du skriva i den minst ett par gånger i veckan för att det ska ge utdelning. Sedan har du en statisk hemsida så bör man uppdatera den regelbundet, vilket också tar tid.

Jag jobbar med både och. Personligen föredrar jag statiska hemsidor just för att dem tar inte lika mycket tid att hålla i ordning och jobba upp i sökresultatet. Men det kan även vara svårare att få upp en statisk hemsida än en blogg.

I dem fallen jag har blogg så använder jag mig utav wordpress och en del SEO plugins för den. Till statiska satellitsidor bygger jag egna samt använder mig utav n.nu, n.nu är framför allt väldigt bra om man inte har så stora SEO kunskaper själv.

Har du inte så jätte stora erfarenheter inom SEO så bör du anlita någon. För det kommer ta mycket av din tid. Testa att dra igång ett par stycken satellitsidor och se :)

Sedan Pingvinen (Googles senaste uppdatering) så har .n.nu rasat enligt ett test som jag såg.

Använd de bloggtjänster som är vitlistade hos Google. Själv kör jag egna domäner och har semi-statiska sidor.

Anton A
    Deltagare

@Per Nilsson 43270 wrote:

Sedan Pingvinen (Googles senaste uppdatering) så har .n.nu rasat enligt ett test som jag såg.

Använd de bloggtjänster som är vitlistade hos Google. Själv kör jag egna domäner och har semi-statiska sidor.

Är Blogger vitlistat?

Per Nilsson
    Deltagare

@skinza.se 43272 wrote:

Är Blogger vitlistat?

Jag skulle tippa på att wordpress & blogger är helt okej enligt Google.

Anton A
    Deltagare

@Per Nilsson 43274 wrote:

Jag skulle tippa på att wordpress & blogger är helt okej enligt Google.

I alla fall Blogger med tanke på att det ägs av Google :)

Anton A
    Deltagare

För övrigt, hur många länkar i ett inlägg ska man ha tillbaka till ens sida ungefär?
    Kan man ha för många?

Per Nilsson
    Deltagare

@skinza.se 43277 wrote:

För övrigt, hur många länkar i ett inlägg ska man ha tillbaka till ens sida ungefär?
    Kan man ha för många?

När du skriver och länkar så ska du tänka att du skriver för en person som du vill upplysa om det ämnet du skriver om.

Det ska vara relevant och intressant. Länkarna ska vara tydligt uppmärkta och taggade och länka till relevant innehåll. Länkar du om A så ska den länka till A också.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 49 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.