Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Kund i USA

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98022
    JessicaH
    Deltagare

    Vi har inte skickat till USA tidigare, brukar mest skicka inom Sverige och enstaka ggr inom EU.
    Att skicka till Norge t.ex. gör vi ej pga tullregler osv… Gäller samma för USA? Jag vet självklart att det är tull osv även där, men är det några ”krångliga” blanketter osv att fylla i?

    Funderar på att istället skicka till hennes adress i Sverige som i sin tur skickar till USA. Men hur gör man enklast med betalning från USA? Hon vill betala med kreditkort?

    :)

    #144146
    Tina
    Deltagare

    Det är samma förfarande för USA som för Norge. Är kostnaden under 2000:- så är det inte så himla krångligt. Du ska fylla i en grön tullapp med värde, vad det är i paketet samt skriva under. Gröna tullappar kan du få hos Posten ombud (ica tex). De brukar också kunna hjälpa dig att fylla i den. Sen ska du även sätta på en blå klisterlapp (Prioritaire, tror jag den heter).
    Det är inte så jättekrångligt om det är över 2000:- heller, det blir en annan tullapp och lite mer att fylla i bara. Posten kan hjälpa dig med det.

    Det är inte krångligare att betala med kreditkort från USA än från Sverige. Har du någon betalväxel (DIBS, Paypal etc) så fungerar det likadant.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.