Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Kund i USA
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av
Tina.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2012 kl. 16:24 #144146
Tina
DeltagareDet är samma förfarande för USA som för Norge. Är kostnaden under 2000:- så är det inte så himla krångligt. Du ska fylla i en grön tullapp med värde, vad det är i paketet samt skriva under. Gröna tullappar kan du få hos Posten ombud (ica tex). De brukar också kunna hjälpa dig att fylla i den. Sen ska du även sätta på en blå klisterlapp (Prioritaire, tror jag den heter).
Det är inte så jättekrångligt om det är över 2000:- heller, det blir en annan tullapp och lite mer att fylla i bara. Posten kan hjälpa dig med det.Det är inte krångligare att betala med kreditkort från USA än från Sverige. Har du någon betalväxel (DIBS, Paypal etc) så fungerar det likadant.
-
FörfattareInlägg
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.