Startsida Forum Övrigt Off-topic chrome ta bort användarnamn som kommer upp

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Richie72
    Deltagare

Helt off-topic
    Vi har Chrome och har någon inställning så den sparar information i rutor. Perfekt att slippa skriva användarnamn överallt. Men nu har vi dels bytt lite inloggningsinformation på olika ställen och dessutom har Chrome sparat fel inloggningsinformation till pacsoft. Grymt irriterande, speciellt eftersom pacsoft är ett långt nummer som jag måste kolla upp varje gång.

Kan man gå in någonstans och byta ut gamla mot nya och ändra felaktiga?

Anton A
    Deltagare

@Richie72 43024 wrote:

Helt off-topic
    Vi har Chrome och har någon inställning så den sparar information i rutor. Perfekt att slippa skriva användarnamn överallt. Men nu har vi dels bytt lite inloggningsinformation på olika ställen och dessutom har Chrome sparat fel inloggningsinformation till pacsoft. Grymt irriterande, speciellt eftersom pacsoft är ett långt nummer som jag måste kolla upp varje gång.

Kan man gå in någonstans och byta ut gamla mot nya och ändra felaktiga?

Settings —> Personal —> Passwords —> Manage saved passwords

Richie72
    Deltagare

Men det gäller passwords, jag menar användarnamn. Vi sparar aldrig lösenord.

Alltså om jag skriver r i en användarnamnruta kommer automatisk Richie72 upp. Men om jag vill ändra till Richie73, går det?

Per Nilsson
    Deltagare

@Richie72 43033 wrote:

Alltså om jag skriver r i en användarnamnruta kommer automatisk Richie72 upp. Men om jag vill ändra till Richie73, går det?

Den borde spara den senaste ändringen. Så det fungerar. Jag tror t.o.m. att Chrome frågar om du vill uppdatera användaruppgifterna.

Anton A
    Deltagare

@Richie72 43033 wrote:

Delete your form data
    Delete all Autofill entries and saved text

Click the wrench icon on the browser toolbar.
    Select Tools.
    Select Clear browsing data.
    In the dialog that appears, select the ”Clear saved Autofill form data” checkbox.
    Use the menu on the top to select the amount of data you want to delete. Select the beginning of time to clear everything.
    Click Clear browsing data.

Delete specific Autofill entries

Click the wrench icon on the browser toolbar.
    Select Settings.
    Click the Personal Stuff tab and find the ”Autofill” section.
    Click Manage Autofill settings.
    In the dialog that appears, select the entry you’d like to delete from the list.
    Click the x that appears at the end of the row.

Delete specific saved text

When you type in a form field, a menu may appear, containing past text that you’ve typed in the field. To delete a specific piece of saved text, select it in the menu using the arrows on your keyboard, then press Shift+Delete.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.