- Detta ämne har 11 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av fredriktrane.
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2012 kl. 10:27 #97953Per NilssonDeltagare
Hej!
Jag har precis kickat i gång mitt LinkedIn-konto igen.
Jag utökar gärna mitt nätverk med fler e-människor som jobbar med e-handel på något sätt.
Här är min profil på LinkedIN: http://www.linkedin.com/pub/per-nilsson/3/a22/b22
Med vänlig hälsning
Per22 april, 2012 kl. 11:20 #143295Anton ADeltagare@Per Nilsson 42268 wrote:
Hej!
Jag har precis kickat i gång mitt LinkedIn-konto igen.
Jag utökar gärna mitt nätverk med fler e-människor som jobbar med e-handel på något sätt.
Här är min profil på LinkedIN: http://www.linkedin.com/profile/view?id=11492810&trk=tab_pro
Med vänlig hälsning
PerJag instämmer!
Här är min profil:
http://www.linkedin.com/profile/edit?trk=hb_tab_pro_top22 april, 2012 kl. 12:19 #143299TianDeltagareHehe. Linkedin är inte nåt jag ”jobbat med” på länge.. Men nu har jag fick en knuff som gjorde mig nyfiken på nytt. Så jag öppnade kontot igen, och fann massor av förfrågningar. Ooops.
Dock från människor jag tyvärr inte känner…Hur tänker ni där, om att länka ihop sig med andra?…
Facebook försöker jag hålla på nivå-träffats, åtminstone.22 april, 2012 kl. 12:25 #143300Katrin LundgrenDeltagareFör mig har linked in alltid varit det professionella nätverket, där man lägger till de man faktiskt arbetat med professionellt eller som man känner såpass väl att man kan gå i god för dem vid ev förfrågan gällande dem av professionell natur. Jag tycker det är det mycket mer seriöst forum än facebook. Jag är väldigt restriktiv med mina kontakter på linked in.
22 april, 2012 kl. 12:28 #143301Per NilssonDeltagare@Tian 42274 wrote:
Hehe. Linkedin är inte nåt jag ”jobbat med” på länge.. Men nu har jag fick en knuff som gjorde mig nyfiken på nytt. Så jag öppnade kontot igen, och fann massor av förfrågningar. Ooops.
Dock från människor jag tyvärr inte känner…Hur tänker ni där, om att länka ihop sig med andra?…
Facebook försöker jag hålla på nivå-träffats, åtminstone.Min ambition är från och med denna vecka följande:
Facebook = sparsmakad som sjutton. Bara aktiva bekanta, nära vänner och andra man tycker om. Folk som ger tillbaka. Jag har minskat ner min Facebook-krets till 96 personer nu. Det känns bra . Alla som är intresserade av ett ömsesidigt vänskapsutbyte är självklart välkomna att bli min Facebook-kompis också.
LinkedIn = Nätverkande med intressanta människor samt gamla jobbarkompisar.
Twitter = Aktuella händelser och omvärldsbevakning
22 april, 2012 kl. 12:39 #143302TianDeltagareTänker litegrann så jag också!
Jag är restriktiv vilka jag ”släpper in” på båda ställena, men kanske lite mer på Linkedin, som jag också ser som ”mer proffesionellt/yrkesinriktat” än Facebook!Nu var det väldigt länge sedan jag var inne på Linked, och jag känner mig rätt obekväm med sådan jag inte känner till, men efter lite uppdateringssurfning så kanske det kan vara kul det också.
G+ har jag varit ännu mindre inne på av samma anledning.
Man måste ju faktiskt inte finnas överallt.. ;o)Bättre göra en sak ( eller ett par) väldigt bra, än halvdant / hafsigt överallt.
22 april, 2012 kl. 12:43 #143303Per NilssonDeltagare@Tian 42278 wrote:
Tänker litegrann så jag också!
Jag är restriktiv vilka jag ”släpper in” på båda ställena, men kanske lite mer på Linkedin, som jag också ser som ”mer proffesionellt/yrkesinriktat” än Facebook!Nu var det väldigt länge sedan jag var inne på Linked, och jag känner mig rätt obekväm med sådan jag inte känner till, men efter lite uppdateringssurfning så kanske det kan vara kul det också.
G+ har jag varit ännu mindre inne på av samma anledning.
Man måste ju faktiskt inte finnas överallt.. ;o)Bättre göra en sak ( eller ett par) väldigt bra, än halvdant / hafsigt överallt.
Det är just det som är det fina med Linkedin, där är man inte personlig, där är man bara professionell.
22 april, 2012 kl. 12:47 #143304TianDeltagareHaha, Per!
Såklart! Tänkte inte på det.
Hoppas jag har (kan utveckla) en sådan sida också, då!24 april, 2012 kl. 08:03 #143424Per NilssonDeltagareVilken grej det blev! Jag lade ner 1 timmes jobb på att fräscha upp och lägga till kontakter. Nu har jag en fin grund till ett superbra nätverk.
Hjälp på plats i Kina för att anskaffa kinesiska varor – Check
Hjälp med dokumenthantering – Check
Diverse säljare av diverse saker (bilar, telefoni, hårdvara, mjukvara med mera) – Check
Köpa frankeringsmaskiner till bra priser – Check (kontakta mig så förmedlar jag en bra kontakt till detta ni som har funderat på frankeringsmaskiner)
Nyckelpersoner till supernätverk – Check
24 april, 2012 kl. 15:55 #143501Per NilssonDeltagare@Kodmyran 42275 wrote:
Jag är väldigt restriktiv med mina kontakter på linked in.
Får jag fråga varför du är det?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.