Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Fakturor

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Borje
    Deltagare

Ar det nagon har som bade fakturerar sjalv (till vissa kunder som man litar pa) och som anvander en tjanst tex Klarna eller Svea. Isafall har ni nagot bra tips pa hur man undviker samma fakturanummer pa tva fakturor?

allstars
    Deltagare

De fakturor du säljer (till Klarna, Svea etc) blir ju en form av verifikation hellre än en faktura.

För egen del kan du använda ett prefix som inte används för verfikaten, t ex F2012[löpnummer]

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Nu vet jag inte riktigt hur man kan göra hos Klarna.

Men du kan ju släppa igenom alla fakturor du själv väljer med Svea, så sköter dom skiten ändå fast dom köper inte fakturan. Men dom arbetar med att dra in pengarna om du inte får betalt.

Jag gör så ibland, väldigt sällan men det händer.

@Borje 42036 wrote:

Ar det nagon har som bade fakturerar sjalv (till vissa kunder som man litar pa) och som anvander en tjanst tex Klarna eller Svea. Isafall har ni nagot bra tips pa hur man undviker samma fakturanummer pa tva fakturor?

Joel
    Deltagare

@Jimmy Öström 42042 wrote:

Nu vet jag inte riktigt hur man kan göra hos Klarna.

Men du kan ju släppa igenom alla fakturor du själv väljer med Svea, så sköter dom skiten ändå fast dom köper inte fakturan. Men dom arbetar med att dra in pengarna om du inte får betalt.

Jag gör så ibland, väldigt sällan men det händer.

Vi kör samma som Jimmy fast via Klarna. Jag tror dock inte att de erbjuder den tjänsten längre till nya kunder…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.