Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Vilken bild är snyggast?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Anton A
    Deltagare

Vilken av dessa två bilder är snyggast?

sulass
    Deltagare

Skiljer inte så mycket men tycker nog den högra bilden..

Dan
    Deltagare

Båda är lite sneda och verkar stå i vinkel mot objektivet.

Annars tycker jag de funkar men jag hade som sagt försökt få de i linje med ”horisonten” och att de är helt raka mot objektivet.

Anton A
    Deltagare

@Dan 42996 wrote:

Båda är lite sneda och verkar stå i vinkel mot objektivet.

Annars tycker jag de funkar men jag hade som sagt försökt få de i linje med ”horisonten” och att de är helt raka mot objektivet.

Tack för tipset!

Duger kvaliteten på den här bilden?
    (vill ju inte ha så stora bilder)

Dan
    Deltagare

Bilden ser bra ut rent tekniskt men jag tycker du komprimerat den för hårt.

Jag ser inte stora bilder som ett problem 2012. Vår site är enorm och den laddar hyfsat på de flesta klienter (okej inte alltid mobilt) men jag gillar att allt är skarpt och kan zoomas in på mikrometer-nivå.

Så jag hade hellre sett denna komprimerad till 80% jpeg-kvalitet istället för som nu när den är betydligt lägre gissar jag?

Anton A
    Deltagare

@Dan 42999 wrote:

Bilden ser bra ut rent tekniskt men jag tycker du komprimerat den för hårt.

Jag ser inte stora bilder som ett problem 2012. Vår site är enorm och den laddar hyfsat på de flesta klienter (okej inte alltid mobilt) men jag gillar att allt är skarpt och kan zoomas in på mikrometer-nivå.

Så jag hade hellre sett denna komprimerad till 80% jpeg-kvalitet istället för som nu när den är betydligt lägre gissar jag?

Du har en poäng!
    I dagsläget så är filen 30kb. Vad får anses som max?
    Hur är det sedan med vattenstämplar osv? vill ju inte få bilderna stulna när jag lagt ner massor med tid på dem…

Dan
    Deltagare

30kb är inte så mkt. det finns inget max, jag brukar testa sidan i google site speed och pingdom för att se att den inte tar 100 år att ladda.

Men jag kan ha produktbilder som är betydligt större. Jag tror du ska fokusera på att få bilden att se perfekt ut, vad tar den i kb då?

Ang. vattenstämplar är jag tveksam… vi tar en del bilder själv och lägger ibland massa tid på att få ut dem från leverantör, men jag har slutat bry mig faktiskt. Vissa konkurrenter tar även mina texter, vilket i början störde mig men nu tänker jag mest

”tja, skadar det mig? -nej. Får de en fördel? -Ja de sparar lite tid. Vem är bäst av oss och kommer vinna i slutet? -Just det!”

Och istället för att jaga bild och texttjuvar så bygger jag en cool funktion eller hittar en ny ball leverantör. I slutet vinner jag på det tror jag.

Jimmy Ostrom
    Deltagare

Tror jag med!

@Dan 43002 wrote:

I slutet vinner jag på det tror jag.

Anton A
    Deltagare

@Dan 43002 wrote:

30kb är inte så mkt. det finns inget max, jag brukar testa sidan i google site speed och pingdom för att se att den inte tar 100 år att ladda.

Men jag kan ha produktbilder som är betydligt större. Jag tror du ska fokusera på att få bilden att se perfekt ut, vad tar den i kb då?

Ang. vattenstämplar är jag tveksam… vi tar en del bilder själv och lägger ibland massa tid på att få ut dem från leverantör, men jag har slutat bry mig faktiskt. Vissa konkurrenter tar även mina texter, vilket i början störde mig men nu tänker jag mest

”tja, skadar det mig? -nej. Får de en fördel? -Ja de sparar lite tid. Vem är bäst av oss och kommer vinna i slutet? -Just det!”

Och istället för att jaga bild och texttjuvar så bygger jag en cool funktion eller hittar en ny ball leverantör. I slutet vinner jag på det tror jag.

Ska den vara top-top så blir det upp mot 100kb. Så jag kör nog med denna kvaliteten, tycker det duger till att börja med.

Du har säkert rätt angående vattenstämplarna.
    Men vad tycker ni om att lägga in en stämpel som knappt syns, som på denna?

Anton A
    Deltagare

Eller så här?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.