Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Amazon flyttar fram positionerna?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Oscar Troedson
    Deltagare

Beställde nyligen från Amazon UK och noterade att leveranserna skickas från direkt från Danmark (Köpenhamn) till Sverige. Har Amazon lager i DK? Leveranserna går med POST_NORD (svenska och danska posten). Någon som sett detta tidigare? Tidigare har de skickats från UK eller Tyskland.

Anton A
    Deltagare

@sabio 41302 wrote:

Beställde nyligen från Amazon UK och noterade att leveranserna skickas från direkt från Danmark (Köpenhamn) till Sverige. Har Amazon lager i DK? Leveranserna går med POST_NORD (svenska och danska posten). Någon som sett detta tidigare? Tidigare har de skickats från UK eller Tyskland.

Det hade jag ingen aning om.
    Allt jag beställt än så länge har skickats från UK.
    Min senaste beställning måste dock ha kommit bort på posten…

Köpte du direkt från Amazon, eller genom något annat företag på Amazon?

Oscar Troedson
    Deltagare

Ja, sökte igenom inkorgen på beställningar och bara de beställningar jag gjort förra veckan som skickats från Köpenhamn. Beställt direkt från Amazon och inte marketplace.

Anton A
    Deltagare

@sabio 41307 wrote:

Ja, sökte igenom inkorgen på beställningar och bara de beställningar jag gjort förra veckan som skickats från Köpenhamn. Beställt direkt från Amazon och inte marketplace.

Såg det ut såhär, eller stod det Amazon istället?

Oscar Troedson
    Deltagare

Nä, från Amazon EU (Amazon EU S.a.r.L. brukar det stå).

Oscar Troedson
    Deltagare

Kan också bekräfta att Amazon ingått avtal med Posten. Får numera SMS-aviseringarna när paket kan hämtas ut samt att returer sköts via svenska posten med svenska retursedlar :-)

Anton A
    Deltagare

@sabio 41309 wrote:

Nä, från Amazon EU (Amazon EU S.a.r.L. brukar det stå).

Då måste de ha ett lager där :)

Anton A
    Deltagare

@sabio 41908 wrote:

Kan också bekräfta att Amazon ingått avtal med Posten. Får numera SMS-aviseringarna när paket kan hämtas ut samt att returer sköts via svenska posten med svenska retursedlar :-)

Bra det! Dock så försvann mitt senaste paket någonstans på vägen…

GregerA
    Deltagare

@skinza.se 41910 wrote:

Då måste de ha ett lager där :)

Lagret måste inte finnas i Norden. De kan etikettera paketen varsomhelst, och sedan fraktas de i klump, med bil eller flyg, till närmaste terminal i Norden, och sorteras och sprids därifrån.

Är man tillräckligt stor så kan man göra mycket kreativa logistiklösningar.

Anton A
    Deltagare

@GregerA 41912 wrote:

Lagret måste inte finnas i Norden. De kan etikettera paketen varsomhelst, och sedan fraktas de i klump, med bil eller flyg, till närmaste terminal i Norden, och sorteras och sprids därifrån.

Är man tillräckligt stor så kan man göra mycket kreativa logistiklösningar.

Mycket möjligt! Är man så stor som Amazon kan man nog göra det mesta ;)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.