Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Kassa och kundtjänst
- Detta ämne har 13 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av danielandersson.
-
FörfattareInlägg
-
14 april, 2012 kl. 13:19 #97878ParvelitoDeltagare
Jag sitter och skissar på ny design av webbutik och har fullständigt kört fast på hur kassan skall se ut, och hur en bra kundtjänstsida ser ut där kunden själv lätt kan finna svar på sina frågor.
Har du själv gjort en kassa eller kundtjänstsida som du känner dig stolt över, låt mig få veta det så jag kan inspireras (nysvenska för knycka). Har du inte gjort någon själv, men sett en bra, säg till då med, så kan vi inspireras bägge två.
Tack på förhand.
14 april, 2012 kl. 14:15 #142342Katrin LundgrenDeltagarekika på gardenhome.se jag gillar min kassa där
Annars är tonerlagrets också fin14 april, 2012 kl. 14:25 #142346Katrin LundgrenDeltagareför att göra en kundtjänst sida rekommenderar jag kayako, underbart bra verktyg. Använder det i swecat, går att bygga in mer än jag gjort
sedan har fotofyndet en fin kundtjänst att kika på
14 april, 2012 kl. 17:07 #142370EmilDeltagaretonerlagret har en fin kassa och överlag en bra shop.
14 april, 2012 kl. 19:26 #142392Knivbutik.seDeltagare@Parvelito 41243 wrote:
Jag sitter och skissar på ny design av webbutik och har fullständigt kört fast på hur kassan skall se ut, och hur en bra kundtjänstsida ser ut där kunden själv lätt kan finna svar på sina frågor.
Har du själv gjort en kassa eller kundtjänstsida som du känner dig stolt över, låt mig få veta det så jag kan inspireras (nysvenska för knycka). Har du inte gjort någon själv, men sett en bra, säg till då med, så kan vi inspireras bägge två.
Tack på förhand.
Kommer du att fortsätta på samma plattform eller blir det ett byte?
14 april, 2012 kl. 20:10 #142403PrixDeltagareVill du ha merförsäljning i kassan eller satsa på att ha den på egen sida (vilket sägs konvertera bättre)?
Jag tycker det är väldigt snyggt som posten har på sin sida. Man går från vänster till höger och fyller i uppgifterna, väljer kort/faktura/direkt och sedan granska kundkorg och godkänna villkor..
Gällande en ”själv kundtjänst” så är discshops lösning på ”frågor och svar” snygg!
14 april, 2012 kl. 20:21 #142404ParvelitoDeltagare@Knivbutik.se 41303 wrote:
Kommer du att fortsätta på samma plattform eller blir det ett byte?
Det blir ett byte, jag vill framåt och kunna jobba mer effektivt.
14 april, 2012 kl. 20:27 #142407ParvelitoDeltagare@Prix 41314 wrote:
Vill du ha merförsäljning i kassan eller satsa på att ha den på egen sida (vilket sägs konvertera bättre)?
Jag tycker det är väldigt snyggt som posten har på sin sida. Man går från vänster till höger och fyller i uppgifterna, väljer kort/faktura/direkt och sedan granska kundkorg och godkänna villkor..
Gällande en ”själv kundtjänst” så är discshops lösning på ”frågor och svar” snygg!
Jag är inte så mycket för att börja sälja i kassan, utan vill ha en ren kassa som hjälper kunden att göra vad som skall göras.
Jag har tittat på en del kassor nu idag (känns som att jag pajat många ehandlares konvertering) och tror att jag börjar få grepp om vad jag vill ha.
14 april, 2012 kl. 21:17 #142411JoelDeltagareJag tycker att Dan har fått till sin kundtjänst-sida på ett bra sätt genom att automatiskt visa frågor&svar hämtade från faq, beroende på vad kunden väljer för ämne på frågan.
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=588&stc=1&d=1334438173[/IMG]
15 april, 2012 kl. 05:58 #142415pyhobbyDeltagare@Prix 41314 wrote:
Jag tycker det är väldigt snyggt som posten har på sin sida. Man går från vänster till höger och fyller i uppgifterna, väljer kort/faktura/direkt och sedan granska kundkorg och godkänna villkor..
Talex har en liknande kassa som Posten, jag gillar också det upplägget. Så här ser kassan ut i vår butik: Scrapbooking PY Hobby
Jag gillar starkt att produktkategorierna och för kunden annan onödig information för att genomföra beställningen inte visas när man går till kassan.
När det gäller kundtjänst gillar jag också Dans upplägg. Man ger kunden flera chanser att själv hitta svaret innan man skickar iväg ett meddelande. Det borde leda till mindre andel ”onödiga” mejl tycker jag.
Lycka till med din ”nya” butik Parvelito!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.