Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Getupdated
- Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Magnus Brath.
-
FörfattareInlägg
-
10 april, 2012 kl. 13:19 #97855QarillionDeltagare
Är det någon som använt dessa eller är det som mycket annat en dyr kanal.
Jag fick ett samtal idag och ”lite” info men det var inte särskilt mycket och här på forumet har vi ju medlemmar som testat det mesta eller som iallafall har koll på hur det funkar.
Alla som skall sälja någon tjänst är ju självklart bäst och billigast enligt dom själva.
10 april, 2012 kl. 15:57 #141845Magnus BrathDeltagareSå vitt jag vet erbjuder Getupdated ganska många olika tjänster, vad var det de ville sälja?
10 april, 2012 kl. 16:09 #141846QarillionDeltagareaffiliate program av något slag..
11 april, 2012 kl. 07:28 #141923Magnus BrathDeltagareTill att börja med ska jag väl berätta att jag är en av ägarna till Wordon så jag är lite partisk men jag tycker du ska jämföra med andra affiliateprogram isf.
Var man väljer att lägga sig på betalning till Affiliaten brukar ofta gå att styra helt men det påverkar ju också resultatet. Om du betalar en femma per sale så blir det nog inte så många men om du snyter ur dig en tusenlapp börjar det hagla kunder över dig – du får räkna på vad som är vettigt att betala.
Affiliatenätverk tar ofta betalt för sina tjänster på följande sätt:
1. Startsumma
2. Månadsavgift
3. En procent på klick/lead/sale beroende på vilken modell du jobbar med.Min personliga åsikt är att man inte ska betala varken 1 eller 2. Tycker att det antyder att nätverket inte tror på sin egen produkt. Sen ska du förstås hitta en så låg procent som möjligt på 3.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.