Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › mecenat – nån som kör?
- Detta ämne har 17 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Cha1.
-
FörfattareInlägg
-
13 april, 2012 kl. 07:25 #97848DanDeltagare
7500:- vill de ha för 14 månader. Jag tror ju inte det ger en order iofs, men någon annan kanske har faktiskt erfarenhet?
13 april, 2012 kl. 08:42 #142209ande85DeltagareVi har testat detta och var med i deras nyhetsbrev under mars…Visst det trillar in ordrar och lite besökare då och då men ser just nu ut som att vi inte kommer att få tillbaka vår investering.
13 april, 2012 kl. 08:55 #142210Anton ADeltagareJag som är student kan ju dela med mig lite av mina tankar.
Jag tycker att rabatterna man får är generellt sätt för små. De enda rabatter jag använt därifrån är ifrån Apple och från CDON (fri frakt).
Spontant har jag svårt att se att det skulle vara en lönsam investering.
De flesta som använder sig av Mecenat är ju ”fattiga” studenter och jag har svårt att se att dessa blir ”riktiga” kunder sedan.13 april, 2012 kl. 09:06 #142212Cha1Deltagare@Dan 41102 wrote:
7500:- vill de ha för 14 månader. Jag tror ju inte det ger en order iofs, men någon annan kanske har faktiskt erfarenhet?
Jag tror inte att det kommer ge dig så mycket!
13 april, 2012 kl. 10:53 #142225PrixDeltagare@Dan 41102 wrote:
7500:- vill de ha för 14 månader. Jag tror ju inte det ger en order iofs, men någon annan kanske har faktiskt erfarenhet?
Jag vill säga emot kören som säger att de inte skulle ge dig mycket.
Att använda de rabatterna som man får är de inte ofta man gör, jag gjorde varken det på gymnasiet eller högskolan (plusmeny på Mcdonalds och bussresor är undantag).. Men däremot så syns man hos nästan alla studenter, där majoriteten är mellan 16-25 år, vilket är en ålder då man gärna ger ”Roliga prylar”.Det är sällan jag är på fest hos någon och de inte får en hel hög med skämtprylar och annat trams, detta kommer då ifrån Coolstuff eftersom de är dem som de flesta förknippar med sånt. Jag har själv en hel hög.
Däremot att synas med just ditt enkla namn som säger precis va som erbjuds kan vara guld värt om man får studenter att handla hos dig istället. Sen om de använder rabatten som finns på kortet är osäkert, men jag skulle se det som att betala för en annonsplats hos vilket ungdomsforum som helst. Och för en person i den ålder är det även fullt naturligt att handla på nätet!
13 april, 2012 kl. 11:00 #142226Cha1Deltagare@Prix 41124 wrote:
Jag vill säga emot kören som säger att de inte skulle ge dig mycket.
Att använda de rabatterna som man får är de inte ofta man gör, jag gjorde varken det på gymnasiet eller högskolan (plusmeny på Mcdonalds och bussresor är undantag).. Men däremot så syns man hos nästan alla studenter, där majoriteten är mellan 16-25 år, vilket är en ålder då man gärna ger ”Roliga prylar”.Det är sällan jag är på fest hos någon och de inte får en hel hög med skämtprylar och annat trams, detta kommer då ifrån Coolstuff eftersom de är dem som de flesta förknippar med sånt. Jag har själv en hel hög.
Däremot att synas med just ditt enkla namn som säger precis va som erbjuds kan vara guld värt om man får studenter att handla hos dig istället. Sen om de använder rabatten som finns på kortet är osäkert, men jag skulle se det som att betala för en annonsplats hos vilket ungdomsforum som helst. Och för en person i den ålder är det även fullt naturligt att handla på nätet!
Då är du en i kören? ”kören” sa nej till Mecenat. Jag håller med dig helt och hållet. För 7500kr kan man synas på andra sätt hos studenter/ungdomar.
13 april, 2012 kl. 11:50 #142228PrixDeltagare@Cha1 41125 wrote:
Då är du en i kören? ”kören” sa nej till Mecenat. Jag håller med dig helt och hållet. För 7500kr kan man synas på andra sätt hos studenter/ungdomar.
I så fall har jag uttryckt mig fel. Jag tycker att de är ett bra sätt att synas. På vilket annat sätt tänker du det finns bättre sätt att nå ut så brett?
Alla annonsera så att alla skolungdomar i gymnasiet ser det är relativt svårt att få till för 7500.
Att folk kommer använda rabatten är en annan femma, desto fler som handlar för att dem fått upp ögonen för roliga prylar och inte använder rabatten är ju det bästa, inte sant?13 april, 2012 kl. 12:33 #142231Cha1Deltagare@Prix 41127 wrote:
I så fall har jag uttryckt mig fel. Jag tycker att de är ett bra sätt att synas. På vilket annat sätt tänker du det finns bättre sätt att nå ut så brett?
Alla annonsera så att alla skolungdomar i gymnasiet ser det är relativt svårt att få till för 7500.
Att folk kommer använda rabatten är en annan femma, desto fler som handlar för att dem fått upp ögonen för roliga prylar och inte använder rabatten är ju det bästa, inte sant?Om jag förstår rätt så måste studenterna vara med i ”kåren” för att få ett mecenatkort, och då är frågan -hur många är med i Kåren?
Självklart. Det intressanta är väl att man skapar ett starkt varunamn sen om det är hos ungdomar eller inte det får man ta och ställa sig.13 april, 2012 kl. 12:36 #142232Jimmy OstromDeltagareJag testade något liknande för några år sen. Där fick jag reklamplats på en student hemsida som hade massor med besökare.
Gav skit och inget, kunde lika gärna kastat pengarna i grillen:o
13 april, 2012 kl. 12:46 #142235 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.